Jon S. von Tetzchner, az Opera Software alapítója és vezérigazgatója azzal indokolta a reklámok száműzését, hogy ezáltal szeretnének a jövőben még több felhasználót megnyerni maguknak, mert eddig sokakat a reklámbanner gátolt meg a szoftver kipróbálásában. Eddig mindazoknál, akik az ingyenes verziót használták, megjelent egy reklámcsík, amit csakis a 34 eurós regisztrációs díj kifizetése után lehetett eltávolítani.
A felhasználók rohamos gyarapodása láttán azonban a cég úgy döntött , hogy mentesíti a böngészőt a nem kívánt hirdetésektől. Eskil Siversten, a cég szóvívője elmondta, bíznak abban , hogy ezentúl még többen veszik majd igénybe a reklámmentes Opera böngészőt.
"A böngészők harcában szeretnénk kivívni magunknak a második pozíciót"- számolt be a Financial Timesnak nagyra törő terveiről Tetzchner. Elemzők szerint világszerte az internetezők egy százaléka használja az Operát, míg az Explorert 87 % részesíti előnyben, ezt pedig a Firefox követi hozzávetőlegesen 8-10 %-os piaci részesedéssel.
A reklámmentes 8.50-es Opera máris letölthető a cég internetes oldaláról.
Kapcsolódó linkek:
Opera