Reklámfogás a Japán katasztrófa kapcsán: A Microsoft elnézést kért

2011. március 14.
2.6081
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Cpt_Nihil profilja, adatai
Cpt_Nihil
Kedvenc Microsoftunknak mindig is megnyerő vonása volt a reklám intézményéhez való sajátos hozzáállása.
 

Lehetetlenség őket felkészületlenül érni, s minden helyzetet képesek megkontrázni egy remek reklámfogással. Bizonyára az Apokalipszis méltán rettegett eseményéhez is széles mosollyal reklámoznának valami multifunkciós bizgerentyűt. Ezúttal azonban nem éppen sikerült ippont dobniuk a megrázó történés nyújtotta alkalmon, sőt, a Tweet közösségi oldalon tett lépésük kisebb felháborodást keltett az interneten.

Történt ugyanis, hogy a Japánt sújtó rettenetes katasztrófa kapcsán a Microsoft Tweet-es felhasználói fiókján keresztül tett közzé egy a Bing keresőmotort népszerűsíteni hivatott reklámot, mely ekképp festett:

"How you can #SupportJapan - http://binged.it/fEh7iT. For every retweet, @bing will give $1 to Japan quake victims, up to $100K.
Mentioned in this Tweet
Try Bing. A new way to search, explore, & decide"

Ami nyers fordításban hozzávetőlegesen:
"Hogyan tudod támogatni Japánt (...) minden egyes 'retweettel': a Bing 1-Dollárt adományoz a Japán földrengés áldozatainak, akár 100 000 Dollárig.
(...)
Próbáld ki a Bing-et. Egy új mód a kereséshez, felfedezéshez és döntéshez."

Hogy méltányosak legyünk a Microsofttal: a link valóban a cég 'Corporate Citizenship' oldalára mutat, ahol a katasztrófát átélt embereknek való segítségnyújtás módjait ecsetelik. Akárhogy is, a dolog visszafelé sült el, s ahogy az várható volt, negatív érzelmeket váltott ki a hirdetés olvasóiból.

A heves indulatokkal átitatott kommenteket és leveleket követően nem sokkal a Microsoft a következőt csipogta:
"Elnézést kérünk az ellenszenvet kiváltó tweet-ért. A célunk az volt, hogy könnyebb utat biztosítsunk az embereknek Japán segélyezésében. Adományoztunk számukra 100 000 Dollárt."

Azt hiszem, lassan valóban nem lehet már megtagadni a fogyasztói társadalom és a reklámközpontú gazdaság manifesztálódását XXI. századi világunkban, s hamarosan elérkezik az a kor, melyről Douglas Adams és Kurt Vonnegut is annyit írtak már savanyú szájízzel.
2 hozzászólás

DNS

15 éve, 5 hónapja és 19 napja

Basszus, hát már segíteni sem képesek nyilvánvaló reklám nélkül???
Kis híján a fejük tetejére - vagy a seggük alá - tolódott az egész Japán szigetsor, de ők még ilyenkor is saját magukat fényezik...

válasz erre

skyman

15 éve, 5 hónapja és 20 napja

Azon csodálkozom, hogy nem csináltak még játékot belöle -.- .
Az viszont nemes szándék, hogy pbáltak segíteni, az más kérdés, hogy ez egy kicsit balul sült el.

válasz erre
 
legutóbbi hozzászólások
 
Magnumpi profilja