A Sony frissen debütált, 3000-es szériaszámú, felturbózott marokkonzoljára viszont sajnos kivetíthető. Az történt ugyanis, hogy a fejlettebb kijelző, esetenként zavaró, vízszintes, úgynevezett scan line-okat generál a képernyőn, amikor drasztikus fényerő váltások történnek a játékokban. A Sony nem kívánja orvosolni a problémát.
A PlayStation Portable 3000-be épített, modernebb kijelzők nem felelnek meg minden elvárásnak, mert gyakran előfordulhat, hogy a játékok képeinek megjelenítése közben becsíkozódik a kép. Ez egyrészt a vibránsabb színeknek, másrészt pedig a megnövelt reakcióidőnek tudható be, állítja a Sony és nem hajlandó a hiba kiküszöbölésére, tudtuk meg nem rég.
A kontrasztosabb megjelenítő, nagyobb fényerővel és szélesebb sínskálával dolgozik, valamint az utánhúzások, elmosódások kiküszöbölésére megnövelt reakcióidőt alkalmaztak a japán elektronikai óriás fejlesztőmérnökei. A képminőség javulása szemmel látható, viszont nem kivánt mellékhatásokat is hoz magával.
Bizonyos esetekben a képernyő vízszintes scan line vonalakat tesz láthatóvá (példa lejjebb), amely kellemetlen és bizony zavaró is lehet. A Sony ezzel nem kíván semmit sem kezdeni, nem orvosolják a kiütköző problémát firmware update-tel. Innentől kezdve mindenki döntse el maga, hogy elfogadható-e ilyen formában az új hardver képalkotása, vagy sem.