Meglehetősen sikeres pályát tudhat magáénak, hiszen az 1.0-s verziója 2002. októberében debütált, és egészen 2007. márciusáig érkeztek hozzá a frissítések. A játék azzal vált igazán ismertté és közkedveltté, hogy elsőrangúan keverte az FPS és RTS elemeket, amelyek egy jövőben játszódó konfliktus megvívását segítették elő. A játékos az emberek és az idegen lények frakciójához csatlakozhatott, a cél pedig a másik fél eltörlése volt, frenetikus multiplayer csatározások során.
A fejlesztésért felelős Unknown World Entertainment a sikereket látva úgy döntött, hogy a második epizódot már a piacra készíti el, tehát a Natural Selection 2 nem Half-Life modnak készül, hanem teljes, önálló játéknak. A terveik szerint mindent megtartanak, amik beváltak az elődnél, azaz a hangsúlyos többjátékos részt, a sci-fi környezetet, az emberiség és az idegen lények közötti háborút, valamint a valós idejű stratégiával kevert FPS játékmenetet. A látványvilágért saját fejlesztésű motor felel, korábban a Source engine-t szerették volna licencelni, azonban különféle okok miatt elvetették ezt az ötletet.
A lenti első trailer az egyik irányítható alient, a Skulkot mutatja be, amelynek legnagyobb előnye a gyorsasága, a fürgesége. Képes közlekedni a falakon, közelharcban erőteljes, azonban távolsági támadásokkal nem rendelkezik, valamint kevés életpontja van. A második videó egy kis kedvcsináló, amelyből bár sokat nem tudunk meg a produktumról, hangulatteremtésre ideális. Ez a mozgókép már régebbi, még az E3-on mutatták be, de mivel akkor kimaradt, ezért remélhetőleg nem bánjátok, ha most pótoljuk ezt a mulasztásunkat.
A Natural Selection 2 idén ősszel készülhet el, egyelőre csak PC-s verzió fekszik a munkapadon.
#tv#
#tv2#