Hamarosan az ő nevének védjegyével jelenik meg a Fable második része. Ennek kapcsán, valmint a PC-re készülő játékok jövőjéről faggatták az újságírók. Ez utóbbira adott válaszaiban kiábrándítónak ítélte a jelenlegi helyzetet, és szavai nem sejtetnek derülátást a jövőt illetően sem.
Ha jobban belegondolunk, tényleg lehet abban valami, amit Peter Molyneux állít. A játékipar hatalmas üzletággá fejlődött, melyben nagy szerepe van a világhálónak és a kiadóknak. A probléma pontosan ugyanaz, mint a szórakoztatóipar bármely más területén: Egyre inkább agyhalott üzletággá válik. A valaha apró kiadók vagy eltűntek a süllyesztőben, beolvadtak máshová vagy épp óriásira dagadtak időközben, a piaci szabályok teljesen átformálták a tájképet, és közvetve a játékok világát is. Még nem is olyan régen, egy feltörekvő generáció szűkebb rétegének jelentett szinte életstílust a PC-s játék, addig mára egyszerűen nincs perspektíva ezen a területen, a kiadók pedig folyton ugyanazon köröket futják.
Ez utóbbira hívta fel a figyelmet Peter Molyneux, az ismert játék-guru. Az okokat amiért egyszerűen nem vonzó terület a PC, mint játékplatform, abban látja, hogy hiányoznak az újító gondolatok ezen területről. Mint Molyneux mondta, maga is értetlenül áll a kialakult helyzet előtt, valamint bűnbakként említette a World of Warcraft-ot, illetve a Sims sorozatot. Véleménye szerint ezek azok a játékok, melyek rossz irányba terelik a fejlődést, pontosabban gátolják azt.