Az id Software társalapítója azóta sem hanyagolja az "új konzolok" témakörét, mióta utoljára nyíltan felvállalta véleményét az Xbox 360 és a PlayStation 3 teljesítménye kapcsán - persze, cseppet sem részrehajlóan, ahogy azt egy polgárpukkasztó interjútól el is várja az ember. Carmack most éppen a Sony, illetőleg a Microsoft legújabb konzolgenerációival kapcsolatos kívánságlistáját görgette ki szemeink előtt.
Az egyik legérdemibb dolog, amit mondanék, az az egységes virtuális 64-bites címtár, a GPU-n és a CPU-n egyaránt" - kántálta Carmack. - "Nem a partíciós hely, mint a PS3 esetében. Egy teljes 64-bites, virtualizált tárhely a hardver egységeken - ez is egy nagy lépés lenne."
"Nincsenek izgága grafikus elvárásaim; hatalmas sávszélességet és temérdek magot szeretnénk" - folytatta. - "Heterogén környezet lesz itt, és igen nyilvánvaló, hogy CPU és GPU core-jaink is lesznek..."
"...Ugyanakkor számos dolog akad, amely sokkal jobban kivitelzhető egy hagyományos CPU core-ral, debuger-rel és fejlesztői környezettel. Nagyon meglepődnék, ha ettől radikálisan eltérnénk. Remélem, sem a Sony, sem a Microsoft nem töri ezt kerékbe valamilyen úton-módon."
"Nagyon érdekel, hogyan festenek majd az újgenerációs konzolok, már amennyiben egyáltalán rendelkeznek majd optikai médiával, és nem anélkül óhajtanak betörni" - merengett Carmack. - "Ezek azok a fajta döntések, amilyeneket sosem kívánnék meghozni, ugyanis ezeken a döntéseken több millió dollár is múlhat."