A Beyond: Two Souls természetesen jó játék lett, a kérdés csupán az, hogy felér-e az elődhöz? A Heavy Rain főszereplője az elrabolt gyermekét kétségbeesetten kereső Ethan Mars, a nyomozásba később több szereplő is bekapcsolódik. A játék legnagyobb erőssége egyértelműen a döntés szabadsága volt, a játékos minden egyes cselekedete befolyásolta a történetet és végső soron annak kimenetelét.
A Beyond: Two Souls a fiatal Jodie Holmes életének nyolc esztendejét követi nyomon, aki egy természetfeletti lénnyel kénytelen együtt élni. Pozitívumként szerepel az értékelésekben a filmszerű tálalás, a szép grafika, valamint az érzelmek hiteles ábrázolása. A legtöbb negatív kritika játékmenetet érinti, a program sokak szerint egy interaktív filmere hasonlít, a történésekbe kevés beleszólása van a játékosnak. Ebből következik, hogy a meghozható döntések száma csökkent, szerepük pedig korlátozódott.
Másoknak a történetvezetéssel is gondja akadt, az ugyanis nem lineáris, a jelenetek túl sokat ugrálnak az időben, ezzel zavart okozva a fejekben, illetve csökkentve a beleélést, sokszor ugyanis bármilyen kontextus vagy előzmény nélkül csöppen furcsa szituációkba a felhasználó.
A Beyond: Two Souls a kritikusok és a felhasználók értékelése - amelyek közt nagyon sok a tízes pontszám - alapján jelenleg 73 és 78%-on áll a Metacritic oldalán. Jó irányba indult el a Quantic Dream a programmal, vagy azoknak van igazuk akik nem maradéktalanul elégedettek?