A történet a júniusi E3-on kezdődött, ahol is a Sony előhozakodott legújabb fejlesztésével, a PlayStation Eye támogatással működő, mozgásérzékelésen alapuló játékvezérlőjébel. Sem akkor, sem a gamescom-on, sem pedig most, a Tokyo Game Show-n nem kapott hivatalos, végleges elnevezést a szerkentyű, így a sajtó az elejétől fogva jobbhíján Wand-nak becézgeti.
Shuhei Yoshida, a Sony Wolrdwide Studios elnöke elárulta, hogy több esélyes név is felhalmozódott már a fejekben, amelyek várhatóan kevésbé lesznek technológiai eredetűek. A Sixaxis és a Dual Shock 3 is a bennük alkalmazott technológiák után kapták jól csengő neveiket, előbbi a hatirányú mozgásérzékelésen, utóbbi pedig a dupla motoros rezgésen alapul. A Wand végleges neve Yoshida szerint talán nem lesz ennyire műszaki jellegű.
Pletykák szólnak arról, hogy a Sony már nagy titokban fejlesztget egy másodlagos, kisegítő perifériát a Wand mellé, amely hasonló célokat szolgálna, mint a WiiMote, Nunchuk kiegészítője, de Shuhei Yoshida ezt nem kívánta kommentálni, helyette hozzátette, hogy a legolcsóbb megoldás a Dual Shock 3/Sixaxis megoldás volt, ezzel a párossal demózták például a jövő tavasszal megjelenő, némileg megpiszkált Resident Evil 5-öt is. A Wand a célzásért, a hagyományos kontroller pedig az irányításért felelt a prezentációban.