A Gears of War 2-t is ebbe a kategóriába soroljuk, ugyanis egy minden szempontból pazar alkotás, a kurrens generáció egyik grafikai gyöngyszemeként emlegetik, az akció szintén nagyon jól sikerült koncepcióra épül, tehát jogosan hinnénk róla minden kétséget kizáróan azt, hogy méregdrága volt összehozni a produkciót.
Pedig nincs így. Tim Sweeney, az Epic Games ura és parancsolója a High-Performance Graphics 2009 konferencián felfedte, hogy stúdiója potom tizenkétmillió Dollárból hozta tető alá napjaink egyik kedvenc third person shooter franchise-ának első folytatását, amely tavaly ősszel jelent meg kizárólag Xbox 360-on és ötmillió feletti eladásokat produkált. A játék elkészítéséhez egyébként tizenöt programozóra és tizenkét "művészre" volt szükség, a végeredményt pedig senkinek sem kell különösebben ecsetelni. Az Epic Games nagyot kaszált, hiszen nem csak, hogy relatív alacsony költségvetésből sikerült összehozniuk az újabb sikercímüket, de még példásan is fogyott, az üzletben pedig ez a két dolog a fontos, kevés ráfordítás, óriási haszon.