Nos, a maguk kategóriájában lehet, de az is igaz, hogy a sokkal egyszerűbb, java vagy flash alapú internetes játékok titkárnők és menedzserek millióit vonzzák szerte a világon, akik néhány üres percüket szívesen töltik pingvinek dobálásával (Jeti Sports), vagy éppen online Snookerrel. Online Snookerrel, merthogy a Snooker Világbajnokság első napjai alatt 98,600 internetező regisztrált egy magyar Kft. által üzemeltetett nemzetközi weboldalon, hogy a világ egyik legjobb online snookerét játssza.
A tisztán magyar tulajdonban lévő Solware regisztrált felhasználóinak száma így elérte a 4 milliót. Az újdonsült játékosok jelentős része az Eurosport portáljáról érkezett, ahol a Java alapú játék közvetlen linkje elérhető. Az Eurosport és a Solware együttműködése már több évre tekint vissza, a televíziós csatorna részben a Snooker közvetítések népszerűsítése érdekében lépett kapcsolatba a magyar játékfejlesztővel.
"Az Eurosport számára nagyon fontos volt, hogy a tévécsatorna dinamizmusát internetes megjelenésében is hangsúlyozza. Ennek érdekében döntöttünk úgy, hogy a Eurosport.com-on - kapcsolódva a Snooker közvetítésekhez és a világbajnoksághoz - látogatóink számára elérhetővé tesszük a Solware által fejlesztett 3D Snooker-t. Ez az egyik legkidolgozottabb online Snooker játék, így olyan élményt nyújt nézőink számára, mely még közelebb hozza a közvetítések hangulatát. A Solware-el immár 3 éve tartó együttműködés tapasztalatai alapján kimondható az is, hogy játék kedvet csinál a Snooker közvetítésekhez azon internetezők számára, akik eredetileg valami másért látogattak el weboldalunkra." - nyilatkozta Laurent Gayout, az Eurosport szakembere.
Üzlet a játékban
A Solware Kft. 2000-ben kezdett bele Java alapú online játékok fejlesztésébe. A cég első játéka a 3D Billiards volt, ami - világ egyetlen 3 dimenziós online biliárdjaként - ez idő tájt igazi különlegességnek számított. "Online biliárd és snooker játékaink ma is a legjobbak között vannak, köszönhetően az 5 éve tartó fejlesztésnek. Ugyan időközben jelentek meg más 3 dimenziós online biliárd programok, a fizikai szimuláció terén azonban mi maradtunk a legerősebbek. Örömünkre szolgált, amikor erőfeszítéseinket az Európai Multimédia Szövetségek Konvenciója is elismerte, és elnyertük az Európai Kiválóság a Multimédiában Díj arany fokozatát. Nagy élmény volt számomra kezet rázni a díjat átadó Kovács Kálmán informatikai és hírközlési miniszter úrral." - nyilatkozta Hontvári József, a Solware ügyvezetője.
A Solware bevételének döntő része ma már abból a 100 millió bannerből származik, melyet a cég havonta megjelenít az online játékok oldalain. Érdekesség, hogy habár magyar cégről van szó, és a 43 nyelvű - köztük a zulu, az üzbég és a vietnámi nyelvet is bíró - játékoldalak mindegyike magyarul is elérhető, a 4 millió regisztrált felhasználó szinte mindegyike külföldi. "Játékosaink egynegyede az Egyesült Államokból, egynegyede Angliából, egynegyede Brazíliából és végül egynegyede a világ többi részéből látogat el hozzánk, a magyar játékosok aránya egyelőre nagyon csekély." - Hontvári József szerint elsősorban annak köszönhető ez a nemzetközi ismertség, hogy a Solware-nek már nagyon korán, 2001-ben sikerült megállapodást kötnie az internetes multimédia egyik legismertebb cégével, a Real-el. Az, hogy a Solware játékai kikerültek a www.real.com oldalra, rövid idő alatt nagy hírnevet hozott a cégnek az internetezők körében.
Tovább előre
"Büszkék vagyunk sikerünkre, hiszen 4 nehéz év áll mögöttünk. Mi is megéreztük a dotcom válságot, és két év szünet után csak tavaly jutottunk el ismét odáig, hogy nyereségesen tudjunk működni." - nyilatkozta Hontvári. A Solware jövőbeni tervei között szerepel, hogy a külföldi portálok után végre egy-két magyar portállal is megállapodjanak játékaik elhelyezéséről. A cég ezen kívül birtokolja két igen népszerű játék licenc jogát, melyektől a jövőben nagy forgalmat várnak.
Az elsőre többen még gyerekkorunkból emlékezhetünk: egy generáció játszotta véresre szemeit Commodor 64-en a Boulder Dash pályáin. A gyémántokra vadászó, pókok és egyéb szörnyek elől menekülő kisgyerek kalandjait most a www.flyordie.com oldalon élhetjük át újra. A Boulder Dash mellett a Solware megvásárolta az Index.hu által népszerűvé tett Larkinor kalandjáték angol nyelvű verziójának külföldi terjesztési jogát is. Így várható, hogy a magyar internetezők után hamarosan a brazilok, az amerikaiak és az angolok fognak Böhömpatkányokra vadászni.