Az idén érkező, népszerű Stargate-licensz szerepjáték adaptációjáról nemrég az egyik vezető fejlesztő, Rod Nakamoto engedett betekintést a médiának egy népszerű angol portálnak adott interjúban. Nakamoto elárulta, hogy a játék késésének oka az üzleti megfontoláson túl az újabb és újabb ötletek beépítése, jóval nagyobb lesz így például a játéktér.
A projekt egyik vezetője által elmondottakból sok minden kiderül a fejlesztés utolsó stádiumában lévő szerepjátékról. A készítők célja szerint a játék nem egy az egyben a sorozatra épül majd, bármely faj bőrébe bújhat a játékos, és teljes egészében ők alakítják majd a történetet. Ugyanakkor a játék - legalábbis elinduláskor - olyan téren ragaszkodik a Stargate első részeihez, hogy az űrhajókat például csak utazásra vehetjük majd igénybe a csillagkapuk mellett, nem lesznek csaták az űrben, a játéktér elsősorban az ismert planétákra koncentrálódik.
A fejlesztői munkából az MGM stúdió is kiveszi a részét, ennek köszönhetően az ismert helyszínek megszólalásig hasonlítanak majd a filmben látottakra, legalább is az ígéretek szerint. Az idén induló MMORPG-t folyamatosan frissítik majd, ezen frissítések bárki számára ingyen elérhetőek lesznek, akik hajlandóak beruházni az alapjátékra.