Sok esetben ezzel takaróznak a stúdiók ha egy-egy játékuk esetleg nem úgy fest a platformon, mint amilyennek azt elvárnánk, vagy drasztikus megjelenésbeli csúszásokat kénytelenek eszközölni. Hallottunk már a témában pro-t és kontrát egyaránt, de a Killzone 2 fejlesztői szerint korántsem olyan morcos hardver ez, mint amilyennek többen beállítják.
A Guerilla Games szerint semmi gond nincs a PlayStation 3-ra való fejlesztéssel, egyszerűen csak más, de szó sincs arról, hogy valóban nehezebb is lenne betörni a masinát. A PlayStation 2 a maga idejében hasonló vádakkal nézett szembe, ám ezt a konzol első éveiben alá is támasztotta a grafikailag relatív gyenge játékfelhozatalával. A fejlesztőknek hosszú évekbe telt amíg megtanulták kezesbáránnyá "nevelni" a PlayStation 2 bonyolult felépítésű hardverét.
A PlayStation 3 esetében már ennek a nyomát sem nagyon láthatjuk. Nem rég múlt csupán két esztendeje annak, hogy a konzol bemutatkozott a régiónkban, de máris olyan, vizuálisan is kiváló alkotások születtek, amelyek arról tanúskodnak, nincsenek különösebb nehézségek az architektúra komolyabb munkára bírásával. Fejlődni grafikailag még bőven van hová, de annak jelét, hogy ez a gép a megszokottnál nehezebb falat lenne, nem látjuk igazán.
A Guerilla Games szerint a PlayStation 3-mal könnyű elbánni, könnyebb, mint a PlayStation 2-vel volt annak idején, sőt egészen odáig merészkedtek, hogy kijelentsék, még az Xbox 360-nál is. A multiplatform fejlesztők nyűglődnek a géppel, és rendre megszenvednek a rá portolt, alkotott játékok kivitelezésével, de ez csupán a másságából ered, nem a hardver kedvezőtlen adottságaiból.
A csapat development direktora, Arjan Brussee úgy véli, hogy a Cell alapú processzor, az SPU-val és a gyors DSP könnyebben programozhatóvá teszik, mint egyes más hardvereket, beleértve az Xbox 360-at is. A Killzone 2-vel már bizonyított a csapat, míg a PlayStation 2-es első epizód hemzsegett a technikai bakiktól, erős frame rate ingadozásoktól és a vizuális oldala sem volt igazán meggyőző, addig a PlayStation 3 írt folytatásban már a színét sem látjuk ezen gyengeségeknek.
Összegezve tehát a Guerilla Games meglátásait, a PlayStation 3 más, speciális masina, amely speciális bánásmódot is igényel, ami nem feltétlenül jelenti azt, hogy nehezebb lenne munkára bírni, vagy több idő szükséges hozzá. Aki megtanulja kezelni ezt a bivalyerős architektúrát, az olyan vizuális gyöngyszemeket hegeszt a vasra, mint az Uncharted, a Gran Turismo 5 Prologue, a Metal Gear Solid 4, a Killzone 2 és még jó néhányan.