Összesen hat VoIP-szolgáltató került a társaság nagyítója alá és ezeket tíz kritériumnak megfelelően osztályozták a szakemberek. Az Amerikai Egyesült Államokban piacvezetőnek számító Vonage a maximálisan elérhető 100 pontszámból több mint 80-at kapott.
A Keynote megvizsgálta még az AT&T Call Vantage, Packet 8, Primus Logo, SkypeOut és Verizon Voiceviewing szolgáltatásait is.
Habár a pontozási számokat figyelembe véve a Vonage-t illeti a dobogó felső foka, a hangminőség szempontjából az AT&T Call Vantage érte el a legjobb eredményeket - tudhatjuk meg a tanulmányból.
Mindent összevetve azonban a VoIP-szolgáltatások minősége hagy még némi kivánnivalót maga után, és egyelőre nem vetekedhet a hagyományos hálózatokéval. A tanulmányból azonban az is kiderül, hogy nem feltétlenül a szolgáltatók felelősek a hiányosságokért, hanem szorosan összefügg az internetes telefon hangminősége a sávszélességgel is.