Sőt, utóbb kiderült, hogy a hölgyemény egyáltalán nem ártja bele magát a fejlesztés menetébe, a munka felett nem ő dirigál, ami számunkra sajnálatos, hiszen a neve eleve garanciát jelentene a biztos sikerre. A játék konzolos verzióit (PlayStation 3, Xbox 360) a Cold Fear című alkotást is jegyző felállás pakolja össze egy eladható egésszé.
Teszik mindezt Jade Raymond bevonása nélkül. A PC-s verziót egyébként a UbiSoft Montreal fejleszti, megjelenési dátum egyelőre nincs.
Az E3-on vetített trailer-ben megismerkedhettünk a játék protagonistájával, Adam Collins-szal, aki egy váratlan földrengés által porig rombolt városban, Chicago-ban próbálja átvészelni a történteket és felkutatni szeretett kedvesét, valamint a többi túlélőt, ha ez nem lenne elég, további bonyodalmak színesítik a nagy kalandot, és valamiképpen értesíteni kellene a kormányt az áldatlan állapotról.
A program érdekessége, hogy a döntésképességünket sűrűn fogja próbára tenni, reflex és következetesség, talán így lehetne vázolni a koncepciót. Hangzatos, jónak ígérkező cím, amelyet az év második negyedére várunk.
A Darkworks stúdió széttárt karokkal áll a számukra látszólag újdonságszámba menő információ előtt, nem értik egészen, hogy miként is hozták össze a rossz nyelvek a project-et, Jade Raymond nevével, a hölgyeménynek a világon semmi köze sem lesz az I Am Alive-hoz.
Az I Am Alive senior producere, Alexis Goddard, az Armageddon, a Titanic, a Cloverfield, a Jericho és a Lost által szolgáltatott hangulatokra építkezik, melynek középpontjában a társadalmi káosz áll.
"Az I Am Alive-ban nem csak, hogy a feje tetejére állítjuk a mindennapjaidat, hanem átírjuk a szabályokat és megváltoztatjuk a szociális értékrendedet..." - mesélte Alexis Goddard.
Olyan alapvető elemek, mint például a víz, kiemelten fontos szerepet fognak játszani a történetben, abból is kevés áll majd a rendelkezésünkre, ezzel úgyszintén érzékeltetni szeretnék a készítők a helyzet komolyságát, de nem csak szomjúságunk oltására használhatjuk fel az életet jelentő folyadékot.
Az erőszak nem olyan mértékben lesz jelen a játékban, mint azt a túlélő horror műfajától megszokhattuk, viszont lehetőségünk adódik a taktikázásra és a megfélemlítésre, akár egy töltetlen, földön talált puskával is távol tarthatjuk magunktól a nem kívánt személyeket, hiszen csak egyedül mi tudjuk, hogy ürességtől kong a tárunk.
Az I Am Alive ötlete izgalmasan fest, új távlatokat nyithat a belső szemszögű játékok palettáján, mert igen, az I Am Alive nem kívülről lesz szemlélendő, a beleélés érdekében a first person perspektíváé lesz a főszerep, tudtuk meg Alexis Goddard-tól. Nagyon várjuk már, Jade Raymond ide, Jade Raymond oda.