A Metal Gear Solid 4: Guns Of The Patriots kerek négy esztendőn át volt termelésben, gyakorlatilag a Metal Gear Solid 3: Snake Eater után egyből fejest ugrottak a negyedik epizód elkészítésébe. A mester bevallása szerint az első két esztendő egy kínszenvedés volt a hardverrel.
Gyakorlatilag tehát az érdemi fejlesztési munka két éven át tartott, annyi idejük volt effektíve eladható formába önteniük az elképzeléseiket. A végeredmény láttán nincs miért szégyenkezniük, ám azért vannak hibái a játéknak, szép számmal. Hideo Kojima mester egy gépszörnyetegnek nevezte a PlayStation 3 hardverét, cserébe a két elszenvedett esztendőért. Tétlen ugyan nem volt az a két év, de haladni sem nagyon tudtak az anyaggal.
Kísérletezgettek, puhatolóztak, próbálkoztak és hatalmas "error-okba" futottak. A harmadik esztendőben aztán szép lassan megadta magát a CELL architektúra és sikerült megvalósítaniuk az álmaikat, bár voltak olyan visszhangok, hogy Kojima-san nem ezt a színvonalat szerette volna prezentálni, jóval többről álmodozott, ám a végtermék elnyerte a közönség tetszését. Hogy mi lesz a mester következő project-je? Arról sajnos ezúttal sem nyilatkozott.