Josh Bridge, a Dead Rising 3 producere és Max Brooks, aki a játék történetét írta (mellékesen ő írta a World War Z novellát is), a Los Angeles Times-nak adtak közös interjút a Dead Rising 3 kapcsán.
Ebből az interjúból kiderül, hogy a játékban fő hangsúly a játékos szabadságán lesz ezért nem lesz időbeli megkötés, hiszen akkor nem tudnánk felfedezni azt a hatalmas bejárható területet, amit a fejlesztők készítenek nekünk.
Josh Bridge szerint akár több órát is eltölthetünk a játékban csak a felfedezésekkel, hiszen sokkal gazdagabb lesz a világ, sokkal több mindennel léphetünk interakcióba.
Ezen kívül a Dead Rising sorozathoz híven a fegyverek is saját szájízünk szerint variálhatók és az öltözetünket is magunk állítjuk majd össze.
Az eddigi bemutatón már láthattuk, hogy a tabletünk vagy okostelefonunk által különleges mozdulatokat végezhetünk, ám nem merül ennyiben ki ezek felhasználása, ugyanis lesz egy a fejlesztők által ZDC-nek hívott karakter, akivel a játék során nem találkozunk, ám folyamatos utasításokat fog adni nekünk a telefonon keresztül. Felhív vagy SMS-t küld.