Gyorsabb zombik érkeznek Linuxra

2012. augusztus 03.
1.8121
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
RED profilja, adatai
RED
A Game Channel hasábjain korábban már hírül adtuk, miszerint a Valve csapata elhatározta, hogy a népszerű Steam rendszerüknek elkészítik a linuxos változatát, ráadásul az sem titok többé, hogy a gamer felhasználók első körben a Left 4 Dead 2 játékot köszönthetik az ingyenes operációs rendszeren.

A Valve az ígéretéhez híven gőzerővel munkálkodik a kitűzött cél elérése érdekében, aminek első gyümölcsét az elmúlt napok folyamán egy blog formájában meg is osztották.

A Valve Linux team első lépésként egy high-end konfiguráción vizsgálta meg a Left 4 Dead 2 futását, ami az alábbi főbb hardver és szoftver komponensekből lett összeállítva:

Hardver:
Intel Core i7 3930K központi feldolgozó.
nVidia GeForce GTX 680-as grafikus vezérlő.
32 GB rendszermemória.

Szoftver:
64 bites Microsoft Windows 7 Service Pack 1.
Left 4 Dead 2.
32 bites Ubuntu 12.04.

A csapat belső tesztsorozata szerint a szóban forgó játék Windows 7 alatt, Direct3D illesztőprogramokkal 270,6 FPS értéket produkált, ami a tesztkonfigurációt figyelembe véve nem meglepő eredmény.

Az illetékesek ezek után az Ubuntu 12.04 32 bites variánsát fogták munkára (a 64 bites rendszer tesztjei később várhatóak), természetesen ugyanazon a PC-n, de ebben az esetben a játék változtatások nélkül mindössze 6 FPS-en teljesített.

A Valve Linux team ezek után alapos optimalizációba kezdett, amivel a Left 4 Dead 2 lényegében fel lett készítve a Linux rendszermaggal való együttműködésre, emellett OpenGL, illetve grafikus driver módosításokkal vértezték fel. A csapat fáradozásának meg is lett a jutalma, ugyanis a blog szerint a változtatások hatására a játék immár 315 FPS-t produkált, ami durván 14 százalékos gyorsulást jelent a Windows 7 alatt futtatott teszthez képest.

További jó hír, hogy a Valve fejlesztői csapatmunkába fogtak az Advanced Micro Devices, az nVidia, valamint az Intel mérnökeivel, hogy további gyorsulást érjenek el az érintett grafikus illesztőprogramokkal. Az elvégzett tesztekkel kapcsolatban a blog a következőt nyilatkozta:

A kísérlet felvetett egy kérdést: hogy lehet az, hogy a játékunk OpenGL verziója gyorsabban fut, mint Windows 7 alatt Direct3D-vel?
5 hozzászólás

likvidál gyula

13 éve, 10 hónapja és 14 napja

...megjeleno/megjelent stuffok 1%-a kijott mar ra.
na igy

válasz erre

likvidál gyula

13 éve, 10 hónapja és 14 napja

Ja tenyleg megeri majd linuxon jatszani a tobb ezer megjeleno/megjelent stuff az 1%-a kijott mar ra.
Huuuu
röhögő smiley
Lehet felhasznaloi progik tekineteteben nem sok kulonbseg van.
De azert ne beszeljunk marhasagokat röhögő smiley

válasz erre

Vendég

13 éve, 10 hónapja és 14 napja

Várható volt!mosolygó smiley

válasz erre

marco

13 éve, 10 hónapja és 14 napja

Ez várható volt. A natív Linux szoftverek mindig ronggyá verték a Wines verziókat.

válasz erre

rDAVE

13 éve, 10 hónapja és 14 napja

A végén jobban megéri játszani is Linuxon. röhögő smiley Mondjuk nekem már nem sok hasznom van abból, hogy Windows-t használok, gépen csak ritkán játszom egy kicsit age of empires 2-vel és ennyi.
Tegnap le is szedtem a Pear Linuxot azzal a szándékkal, hogy majd feltegyem. mosolygó smiley

válasz erre
 
legutóbbi hozzászólások
 
Botyi profilja