Az első epizód nem sikerült valami hosszadalmasra, amelyet a második részben orvosolni kívánnak, hogy még több tömény akcióval örvendeztessék meg az idén novemberben két epizódosra bűvülő shooter kiválóságot. Az Epic Games alaposan odateszi magát, hisz az elvárások hatalmasak mind velük, mind pedig a játékkal szemben. Vajon sikerülhet minden ponton túlszárnyalni a legendás elődöt?
Cliff Bleszinski szerint igen. A grafikai fejlődés alap elvárás volt, amely az eddig látottak alapján maradéktalanul teljesülni is fog. A tartalom szintén bővülni fog, ez sem volt különösebben kérdéses. Viszont mi a helyzet a játék hosszúságával? A Gears Of War ma már egy klasszikus magasságokban helyet foglaló alkotás, annak ellenére, hogy a szingli kampány meglehetősen rövidkére sikeredett.
A folytatásban erre is találtak gyógyírt, állítja Cliff Bleszinski. A második felvonást határozottan hosszabbra "nyújtják" majd, bár egyelőre nem volt hajlandó mindezt a számok világába átültetve konkretizálni, a szava a garancia állításaira. Nem csak hosszabb végigjátszásra, hanem több drámára is számíthatnak a játékosok, tette hozzá Cliff. Úgy véli, hogy a Gears Of War, Halo és Call Of Duty epizódok 10+ órás végigjátszása a reális, amelyek a kooperációs és multiplayer módozatokkal további hosszú órákkal bővülhetnek.
Nyilatkozatában kitért azon, meg nem nevezett fejlesztőkre is, akik mindenféle töltelék anyaggal pakolják tele a játékaikat, hogy azok többnek és hosszabbnak látszódjanak, mint amilyenek valójában. Gondolt ez alatt a már teljesített pályák visszafelé történő játszatásáról, amit érthető módon, mélységesen elítél. Ők nem hívei a megoldásnak, hiszen ez csupán nem több egy szemfényvesztésnél. Ők előre haladnak és valós tartalmakkal kívánják telerakni a produktumaikat, nyilatkozta Cliff Bleszinski.