Mindezt köszönheti annak az irányzatnak, amelyre a másik két rivális konzol gyártó nem volt képes ilyen mértékben lecsapni. Gondolunk ezalatt a casual rétegre, akik a Wii-nek köszönhetően minden korábbinál élvezetesebb formában tudják elütni idejüket. A kemény mag persze inkább valamely HD konzolba invesztál pénzt, időt és energiát, mégis a Nintendo szekere fut a legjobban.
Az egyszerű és olcsó hardvernek viszont időnként fájó mellékhatásai is vannak, hiszen rengeteg játék kerüli el a platformot, annak okán, hogy a Wii nem alkalmas elfogadható minőségben visszaadni a látványt és a játék összetettségét. Egy Gran Turismo, egy Gears Of War, egy Metal Gear Solid 4, vagy egy Grand Theft Auto IV már bizony túl sok lenne a masinának, ezért ilyen volumenű produktumok átültetésével legtöbbször meg sem próbálkoznak a stúdiók, mert a végeredmény lehangoló lenne.
Ez történt a LucasArts szárnyai alatt fejlesztgetett Fracture című, kőkemény shooter anyaggal is. Jeffrey Gullett a neves stúdió egyik embere szerint a Wii túlságosan gyengének bizonyulna egy ilyen nagy horderejű játék elkészítéséhez, ezért nem fejlesztenek belőle Nintendo-s portot, mesélte nem rég egy frissen készített, London-i interjúban. Sajnos ezzel a jelenséggel, hiányossággal is számolniuk kell a Nintendo Wii tulajdonosainak. A Fracture jelen állás szerint október utolsó napján kerül kiadásra Európában PlayStation 3-on és Xbox 360-on.
Bárhonnan is nézzük, a Wii alkatilag nem passzol az efféle anyagokhoz, viszont cserébe tonnányi exkluzív játék érkezik rá, amely a többi konzolon soha sem fog napvilágot látni. Így van ez. Kompromisszum szükséges, ha csak nem megyünk el egy nagyobb bevásárló körútra és nem gyűjtünk be minden létező konzol masinát. A gépeket még csak megveszi az ember, de hónapról-hónapra ellátni játékokkal..., az bizony a kemény meló hosszú távon. Így marad legtöbbször a fájó döntéshozatal. No Gran Turismo, yes Mario Kart, no Tekken, yes Super Smash Bros. Brawl, no Fracture, yes Link's Crossbow Training. Dönteni tudni kell.