Az Xbox-vezér a Gamasutra munkatársainak egy hosszúra nyúlt interjúban kifejtette, hogy céljuk feltétlenül az volt, hogy maximális 4K-s játékélményt tudjanak garantálni felhasználóik számára, méghozzá 30fps társaságában, ehhez azonban tavaly még nem álltak volna rendelkezésükre elegendő erőforrások.
Spencer szerint a hátráltató tényező ugyanis a szilícium volt, amelynek mennyisége évek óta egyre kevesebb és emiatt ára egyre drágább, így a tech cégeknek szükségük van arra, hogy a készlethez igazodjanak. Ez történt a Project Scorpio esetében is, lévén amennyiben valódi 4K-s játékélményt akartak vele garantálni a játékosoknak, ahhoz nem volt elég az a szilícium-mennyiség, ami 2016-ban a rendelkezésükre állt a hardver elkészítéséhez, illetve gyártásához.
Phil hozzátette, hogy van még egy harmadik oka annak, hogy nem tavaly jelent meg a Project Scorpio, történetesen az, hogy szerették volna, ha az emberek között jobban elterjednek a 4K tévék, melyek mennyisége egy karácsonyi szezon után jelentős mértékben megemelkedhetett.