Minden esélyük meg is volt a sikerre, hiszen a játék az egyik legnépszerűbb szerepjátékos rendszeren alapszik, illetve annak nevét is viseli, valamint a Turbine sem volt teljesen kezdő az iparban, korábban éveken keresztül futtatta sikeresen a különféle Asheron's Call játékait. Valami azonban mégis félrecsúszott, és a Dungeons & Dragons Online közel sem érte el azt a sikert, amire predesztinálták. A fejlesztők a tavalyi esztendő végén elégelték meg a pangást, és egy kockázatos húzással megváltoztatták a fizetési modellt, és alaposan feltupírozták a produktumot.
Korábban havi előfizetés volt, ez Európában továbbra is megmaradt, ám a tengeren túli játékosok mikrotranzakcióval megbolondított ingyenes játékot kaptak (de elő is fizethetnek, ha szeretnének). Ez a váltás pedig annyira bevált, hogy játékosok ezreit vonzotta be/vissza a jól kimunkált fantasy világba. A Turbine büszkén jelentette be, hogy a szeptemberi változtatások óta 1 millió új felhasználóval gyarapodtak, és ezt nem csak az ingyenesség okozta, mivel az előfizetéses gamerek száma is megduplázódott. Mindez 500%-os növekedést eredményezett a bevételekben. A csapat ennek hatására további update-eket, kalandpakkokat tervez a közeljövőben, valamint kiadnak egy patchet is, amely a DirectX 11 támogatását építi be a programba.