Duálmonitoros támogatás az Intel új integrált grafikus megoldásában

2003. november 30.
1.4791
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Hírblock profilja, adatai
Hírblock
Az Nvidia, a Matrox és az ATI Technologies tálalásában valamikor 1999-ben jelentek meg a piacon azon első grafikus megoldások, melyek a megszokott egy helyett már két monitor kezelésére is képesek voltak, hamarosan pedig már ott fogunk tartani, hogy a lényegében filléres árú integrált grafikus megoldások is támogatni fogják a többmonitoros konfigurációkat.

Konkrétan arról van szó, hogy a világ első számú chipgyártó vállalataként nyilvántartott Intel a jövő esztendőben piacra fogja dobni azt az elsősorban asztali számítógépekben történő felhasználásra szánt új generációs alaplapi chipkészletetét, a Grantsdale-G-t, mely egyszerre akár két monitort is képes meghajtani.

Intelhez közel álló források tudni vélik, hogy adottságai révén a Grantsdale-G fejlesztési kódnevet viselő chipset mind az otthoni, mind pedig a vállalati felhasználók igényeit maximális mértékben ki fogja majd elégíteni. Az Intel ezen legújabb chipsete elsősorban PCI Express x16 grafikus portjáról, kétcsatornás DDR-II SDRAM memóriakontrolleréről, Serial ATA-150 interfészéről, Azalia hangrendszeréről, négy PCI Express x1 portjáról, valamint a chipgyártó harmadik generációs integrált grafikus megoldásáról, az Intel Extreme Graphics 3-ról ismerszik meg. Azontúl, hogy a Grantsdale-G duálmonitoros támogatást fog élvezni, hardveresen kompatibilis lesz a Pixel Shader 2.0-val, mégpedig elsősorban annak érdekében, hogy a Microsoft következő generációs, jelenleg Longhorn fejlesztési kódnevű Windowsának grafikus felhasználói felületét a lehető legjobb minőségben jeleníthesse meg. Mint ismeretes, a Longhorn teljesen új, háromdimenziós felhasználói felülettel fog rendelkezni, ennek megjelenítéséhez pedig megfelelő teljesítményű és képességű grafikus megoldások szükségeltetnek majd.

A Mercury Research piackutató cég legfrissebb jelentéseiből kiderül, hogy jelen pillanatban az Intel a világ legnagyobb, grafikus megoldásokat szállító cége. A Santa Clara-i (Kalifornia) székhelyű vállalat az idei esztendő harmadik negyedévében mintegy 35 százalékos piaci részesedést tudhatott magáénak, megelőzve ezzel a második helyen tanyázó Nvidiát (25 százalék), illetve a harmadik helyezett ATI Technologiest (22 százalék). A negyedik, ötödik, illetve hatodik helyen a VIA Technologies, a Silicon Integrated Systems (SiS), illetve a Matrox Graphics található.

Kapcsolódó linkek:
Intel Corporation
2 hozzászólás

kpal

12 éve, 8 hónapja és 3 napja

Akkoriban tudták volna hol lesznek .. mosolygó smiley

válasz erre

italianman

12 éve, 9 hónapja és 21 napja

Tehát ezzel kezdődött minden.

válasz erre
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja