Bebizonyította, hogy egy program akkor is lehet sikeres, ha a játékosoknak nem kell havonta, kéthavonta fizetniük érte, hanem elég, ha egyszer megveszik. A közkevelt alapjátékot 4 kiegészítő követte, majd 2007-ben bejelentették a második rész munkálatainak elkezdését. Pontos elkészülési dátumot sosem hozott nyilvánosságra a koreai NCsoft, azonban 2008. végére ígértek egy publikus béta tesztet, ami általában az egyik utolsó lépés szokott lenni a boltokba költözés előtt.
Nos, ez elmaradt, most pedig az is kiderült, hogy idén sem lesz Guild Wars 2, legkorábban jövőre számíthatunk rá, de a csupán 2011-es megjelenésre is van esély. Az okok pedig a kiadó pénzügyi veszteségeiben kereshetők. Az NCsoft most tette közzé a jelentéseit, amelyek az eladások 5%-os növekedésről számolnak be. Különösen erős volt az utolsó negyedévük, amikor is 60%-kal több terméket értékesítettek, mint az előző negyedévben. Eddig minden szép és rózsaszín, azonban a profit 40%-kal csökkent a 2007-es adatokhoz képest, aminek a 70-90 elbocsátott dolgozó mellett a készülő alkotások látták kárát.
A Guild Wars 2 csúszásáról már esett szó, azonban nem járt jobban két másik, kevésbé populáris produktum sem. A Koreában már beindított Aion: Tower of Eternity csak 2009. negyedik negyedévében kezdi meg világhódító útját, míg a Blade & Soulra egészen 2010-ig várnunk kell.
A cég közzétette az MMO-jaival időt töltő játékosok számának alakulását is, ezeket az adatokat lentebb böngészhetitek át.