végén jelent meg Xbox 360-ra, majd 2008. közepén a PC-t is betalálta. Szinte rögtön hatalmas siker lett mindkét platformon, amely a BioWare jól csengő neve mellett annak is köszönhető, hogy a nagyközönség ízlése szerint elkészített sci-fi RPG-ből meglehetősen szűk a választék. Addig üsd a vasat, amíg meleg, tartja a bölcs mondás, a fejlesztők pedig ennek szellemében rögvest nekiláttak a második rész programozásának, a megfeszített munka január végén éri el eredményét, gyakorlatilag teljesen biztos, hogy hatalmas ováció és dicséretáradat közepette.
Az egyszerű földi halandó azt gondolná, hogy több évnyi Mass Effect után a fejlesztőcsapat kicsit szeretne lazítani, esetleg egy teljesen más tematikájú alkotáson dolgozni. Nos, ez nincs így, legalábbis Casey Hudson projektvezető szerint, aki egy edmontoni sajtótájékoztatón kijelentette, hogy "alig várjuk a Mass Effect 3-ot, és az még nagyobb móka lesz számunkra". Ezt a kijelentést azután tette, hogy beszélt azokról a nehézségekről, amelyekkel a Mass Effect 2 kapcsán kellett szembenézniük. Konkrétan meg is említette az első epizódból átemelhető mentések problémáját, amelyek oly sok választást és azok kimenetelét befolyásolják, hogy igazán emberpróbáló feladat volt mindent a helyére illeszteni. Hudson "igazán meg lenne lepve, ha valaki más is megpróbálná megcsinálni ezt".
"A Mass Effect 3 esetében könnyebb dolgunk lesz, ugyanis nem kell figyelnünk arra, hogy illeszkedjen egy következő részhez," - zárta Hudson a gondolatait. Ez pedig azt jelenti, hogy a csapat egyelőre nem gondol arra, hogy eltér az eredeti tervtől, amely így hangzott: egy kerek, korrektül lezárt trilógia és más semmi.