A csapat elmondta, hogy a céljuk az volt, hogy megjelentetnek egy Super Meat Boy játékot érintőképernyős irányításra tervezve. Remélik, hogy sokgombos kontroller vagy analóg karok nélkül is vissza tudják adni az eredeti Super Meat Boy játékérzést.
A Super Meat Boy: Forever nem fog a végtelenségig futni a Team Meat szerint, de lesz benne egy végtelen mód, naponta futó kihívásokkal és online pontszámítással. Mind e mellett teljes története lesz, 6 fejezete, és kétszer annyi főellensége, mint az eredeti játéknak.
További tartalmak érkeznek még a Super Meat Boy: Forever-hez, mégpedig véletlenszerűen generált pályastruktúrák, és egy sötét világ amit darkosabb zónák, főellenfelek, új játszható független játékkarakterek fognak jellemezni.
A Team Meat hangsúlyozta, hogy a játék nem egyszerűen a Super Meat Boy átirata, és nem az egy-gombos irányítás fogja jellemezni. Azok akik elég szerencsések és a PAX Prime-on járnak Seattle-ben, megnézhetik a Team Meat bemutatóját a játékról az Indie Megabooth-nál.