Azóta kesernyés szájízzel böjtölnek a rajongók, hiszen a Gothic 3 az előzetes várakozásokat jelentősen alulmúlta, és később hiába jöttek sorban a javítások, ezeket már csak a legkitartóbbak telepítették gépükre, a tömegek addigra már kiábrándultak belőle. A széria jó hírét készül feltámasztani a tegnap megjelent kiegészítő, a Gothic 3: Forsaken Gods, amely mindemellett az alapjátékban nyitva hagyott szálakat is elvarrja, és hidat képez a készülő negyedik rész történéseihez.
Mivel a Piranha Bytes-szal szakított a kiadó JoWood, ezért az expanziót a szélesebb körben ismeretlen Trine Studios gondjaira bízták, a munkájuk minőségét pedig a következő hetek fogják értékelni.
Nem sokkal a hivatalosan megvásárolható példányok eljövetele után került fel az internetre az alábbi néhány screenshot. A képlopók célja az volt, hogy megvizsgálják (és bemutassák), hogy az alkotás grafikája fel tudja-e venni a versenyt az élmezőnnyel. Ennek érdekében minden beállítást maximumra tornáztak (32x S-AA, TMSAA, 16:1 HQ-AF), és még meg is hekkeltek egy ini fájlt, hogy a látótávolságot megnöveljék. Az eredmény kettős: nagyszerűen kidolgozott elemek (vízesés, napkelte, fák textúrái) váltogatják egymást idejétmúlt megoldásokkal.
Persze egy RPG-t nem feltétlenül a látványnak kell eladnia, azaz a kicsit porosodó kinézet ellenére lehet nagyszerű produktum a Forsaken Gods. Örömteli (már akinek, nekem konkrétan nem), hogy kis hazánkban magyar felirattal jelenik meg december hónap folyamán, előreláthatóan az alacsonyabb árkategóriában. Kalandra fel!