A stúdió vezérigazgatója, Christofer Sundberg talán ezért gondolta úgy, hogy most érdemes interjút adnia, amelyben a játékipar helyzetét boncolgatja, és szól be sokaknak. A Develop Online munkatársaival való beszélgetéséből szemezgettünk érdekes gondolatokat, olvassátok őket figyelmesen, sok igazságot tartalmaznak. Sundberg így kezdte: "Továbbra is úgy hiszem, a kiadóknak több projektet kellene törölniük abban az esetben, ha a fejlesztők nem tudnak minőséget felmutatni, még mielőtt túl sok pénzt fektetnek beléjük."
Példaként a Ubisoft Avatar: The Game című termékét hozta fel, amely bár nálunk kimagaslóan szerepel, sok külföldi országban elkerülte még a Top10-et is. "Az Avatar nagyszerű példa arra a játékra, amelynek sosem kellett volna kijönnie, függetlenül attól, hogy mennyi pénzt hozott. Nem tudom, hogy profitáltak-e belőle vagy sem, de pont az ilyen játékok hoznak a licenc alapú játékoknak rossz hírnevet, és ez a hírnév jelenleg minden idők legalacsonyabbja." Sundberg hiszi, hogy "ebben az iparágban, ha sikeres akarsz lenni, akkor türelmesnek kell lenned, és a nagy zsák pénzen túl kell látnod. A játékiparban nincs gyors meggazdagodás. Minél előbb rájönnek erre az emberek, annál jobb."
Reagált Chris Taylor (a Gas Powered Games vezetője) kommentjére is, amelyben Taylor azt fejtegette, hogy az utóbbi 15 év trendje az, hogy a független fejlesztők a nagy kiadók outsourcing stúdióivá váltak. "Igen, úgy gondolom, ez igaz, bár ez elsősorban amerikai dolog. Az amerikai fejlesztők hajlamosak arra, hogy túl korán eladják a cégeiket, majd nyafogjanak azon, hogy nem kapnak elég pénzt, amikor a projektjeik sikeresek lesznek, néhány évvel azután, hogy egy nagy kiadó felvásárolta őket, és már nem igazán ők irányítanak. Elég kevésszer sült el sikeresen, amikor felvásárol valakit egy kiadó. De sok fejlesztő szembenéz ezzel, és mindig a dollárokat látják, nem pedig annak a jelentőségét, hogy más tulajdonába kerülnek. A felvásárlás azt jelenti, hogy végül is nem te vagy a saját sorsod, a saját napi munkád irányítója." Az Avalanche Studios ennek a gondolatmenetnek megfelelően máig független.
(A kép a Just Cause 2-ből van kiragadva.)