Csakúgy mint a tavalyi év folyamán, a Microsoft látszólag idén is igyekszik elbarrikádozni felhasználóitól a független fejlesztőktől származó alkotásokat, ami az érintettek szerint egy "óriási B*sszátok Meg"-ként is felfogható.
Miként az a Microsoft fejlesztői fórumán is szerepel, az új Xbox Dashboard felavatásával az indie játékok vészes távolságra kerültek a felület felhasználóitól: úgy írd és mondd 16-17 gombnyomásnyi távolságra.
"Mindenki tudja, hogy a top letöltési lista az, amiben a jó pénz van, hisz ha elég magas helyezést értél el, akár néhány hétig, ha nem hónapig árulhatod a terméked" - magyarázza Neil Jones, a Monster Talk alkotója. - "Ha az emberek nem érik el könnyedén ezt a listát, akkor a helyzet nem túl rózsás. Hiába lesz az egyik legértékeltebb a játékod, ez semmit sem ér, ha közben a usereknek 16 gombnyomásába kerül, hogy megtalálják a top értékelésű indie játékok listáját."
És mintha mindez nem lenne éppen elég, a fejlesztők legnagyobb felháborodására játékaik nincsenek műfajokra bontva, így egy olyan listában nyomorognak, amelyben több mint 2000 másik játék található.
"Ez csak egy hozzánk intézett óriási B*sszátok Meg" - fűzte hozzá az esethez a Pouncing Kitten Games egyik fejlesztője. - "Egyszerűen nem lehet másképp fogalmazni. Tegyünk 2000 plusz játékot egyetlen listába és adjunk hozzájuk kevesebb mint fél tucat szűrési módot, műfajbeli szűrés nélkül? Pazar ötlet. Akárki is hozta ezt a döntést, azonnal ki kéne penderíteni."