"Azoknak, akik nem ismerik, ez lassan iparági standarddá válik" - írta a BAFTA-jelölt író (El Paso, South Park: Snow Day, Hypnospace Outlaw) Xalavier Nelson Jr. Hozzátette, a Steam-értékelések fontos szerepet játszanak és bizonyítottan képesek néha negatív értékeléseket hozni pusztán a felhasználóval való interakció miatt.
"Már néhány éve csináljuk ezt" - mondta a Gloomwood alkotója és a DUSK fejlesztője, Dillon Rogers. "Sokan megfordítják a véleményüket, ha elérsz hozzájuk, és tudatják velük, hogy dolgoznak a problémán" - fogalmazott. Ugyanakkor a Bethesda nem ígért javításokat, vagy nem ajánlott segítséget, ehelyett, amikor egy felhasználó azt írta, hogy az üres bolygók unalmasak, azt válaszolta, hogy nem, nem azok.
Az indie játék Kaiju Ultimax Twitterén azt írta, hogy a Bethesda megpróbálja azt mondani a felhasználóknak, hogy a véleményük rossz, és hogy az más lenne, ha több Starfieldet játszanának - szerintük ez mérgező felfogás.
For those who aren?t familiar, this is becoming industry standard. Because of how important of a role Steam ratings play, and the proven ability to sometimes flip negative reviews based off of simply interacting with a user, it?s spreading.
? Xalavier Nelson Jr. ???? Game Awards (@WritNelson) November 28, 2023
This is just a very big game doing it. https://t.co/PHc5Pdh1uT
Big difference though is most indie devs are correcting people who are saying things that are straight up lies. Bethesda is trying to tell people that their OPINION is wrong and that their opinion be different if they just played more Starfield. Which is toxic quite frankly https://t.co/wJqA9S79GW
? Kaiju Ultimax (@KaijuUltimax) November 28, 2023