Craig Zinkievich, a csapat producere ugyanis a Videogamer kíváncsi munkatársainak elmondta, hogy elsősorban üzleti okai vannak annak, hogy a Star Trek MMO is PC exkluzív marad, és bár szavaiból inkább az derült ki, hogy takaréklángra tették a munkálatokat, az áradó elkeseredés azt sugallja - illetve ez a jelenlegi hivatalos álláspont -, hogy a készterméket ha meg is kapják valaha a konzolos játékosok, az nem mostanában lesz.
A Cryptic ugyanakkor óriási tervekkel rendelkezett a játékkal kapcsolatban. A 2008 júliusi bejelentéskor célplatformokként még ott figyeltek a next-gen konzolok is a PC mellett, és óriási terveket szövögettek mindegyik verzióhoz, aztán ahogyan a Champions Online esetében, úgy menet közben itt is ráébredtek, hogy az MMORPG alkotások melegágya kétség kívül a személyi számítógép. Aki tehát reménykedett a Star Trek Online játékgépes megjelenésében, az tegyen le róla egy időre...