Ezzel riválisa, az eddigi "csúcsragadozó" elé került, az Apple App Store-ján ugyanis "mindössze" 900 ezer mobilos applikáció található. A Google Play nagy teljesítménye különösen annak fényében megsüvegelendő, hogy a "mobilos app-láz" elindítóját, a szóban forgó piaci szegmens első résztvevőjét múlta felül.
De múlnak az idők és a trendek is változnak, a Google üzleti modellje pedig igen eredményesnek és hatékonynak mutatkozik. A trónt nemrég átvevő virtuális áruház márt több mint 50 milliárd darab letöltést ért el összesen.
Az alapvetően forradalmiságban, nyílt forráskódokban és üde ideákban gondolkozó Google online áruháza mellett érdemes pár pillantást vetni a másik félre is. Az Apple-t szokás sznob-, csúcs- és luxuscikkek gyártójának is titulálni, az mindenesetre írott tény, hogy az Apple-féle, applikációkat árusító virtuális boltban 2011 májusáig az alkalmazások 37%-a volt ingyenes, a maradék, tehát gyakorlatilag a programok kétharmada viszont fizetős volt.