A három éves időtartamra meghosszabbított garancia azon vásárlók gépeire vonatkozik, akik ?három piros led-es? meghibásodásokat tapasztalnak a konzolvásárlást követő 3 éven belül.
A többi életben lévő Xbox360-nal kapcsolatos garanciális feltétel változatlan marad. Miután a Microsoft számára a szervizelt konzolok aránya elfogadhatatlan szintet ért el, a vállalat vezetése széleskörű és alapos vizsgálatot rendelt el a lehetséges hardware meghibásodások ügyében.
Miután meghatározták a ?3 piros led-es? hibák lehetséges okait, a Microsoft fejlesztéseket hajtott végre a konstrukción és egyben három évre meghosszabbította a konzolra vonatkozó garancia érvényességét, mind a már eladott, mind a jövőben értékesítendő konzolok esetében. Mivel a Microsoft továbbra is teljes meggyőződéssel és felelősséggel támogatja a konzolt, ezért a három éves garancia ideje alatt fellépett ?3 piros led-es? hibát észlelő vásárlók gépeit a lehető legrövidebb időn belül javíttatja, illetve szükség esetén kicseréli. Természetesen a szállítás költségeit és annak lebonyolítását is beleértve.
A Microsoft a június 30-ával záruló negyedévre 1.15 milliárd dollár különített el, a megváltozott garanciális feltételek fedezésének biztosítása érdekében.
Robbie Bach, a Microsoft Entertainment & Devices Divizójának elnöke a következőképp értékelte a helyzetet: ?Az Xbox 360 tulajdonosok legnagyobb része a Konzol megvásárlása óta kitűnő tapasztalatokkal és élményekkel lett gazdagabb. A felmerülő problémák azonban a felhasználók egy részében kétségeket ébresztettek és ezért kérjük, fogadják legőszintébb bocsánatkérésünket! Azért hoztuk ezt az intézkedést, mert számunkra kiemelten fontos az Xbox 360 tulajdonosok világszerte egyre növekvő közössége.
A jövőt illetően azonban biztosan állíthatom, nagyszerű dolgok elébe nézünk!?
Azoknak a vásárlóknak, akiknek eddig fizetniük kellett a ?3 piros led-es? hiba okozta javítási költségekért, a Microsoft visszamenőleg megtéríti a költségeit.