A lépésre azután került sor, hogy a felhasználók elégedetlenségüknek adtak hangot az új szoftverek, elsősorban a Longhorn bevezetésének késlekedése miatt. A cég eddig 5 év teljes garanciát és további két év kiterjesztett technikai támogatást nyújtott termékeihez. A teljes garanciális időszakban a gyártó által kínált összes frissítés és technikai támogatás igénybe vehető.
A kiterjesztett időszakban a szolgáltatás ennél jóval korlátozottabb. A Microsoft most elsősorban a Windows 98-hoz és 2000-hez, valamint a hozzájuk kapcsolódó egyes alkalmazásokhoz, például az Internet Explorerhez és a Media Playerhez biztosított kiterjesztett támogatás idejét hosszabbította meg kettőről öt évre. A szoftveróriás ezentúl 2006. június 30-ig ingyen kínál kritikus biztonsági frissítéseket, valamint pénzért külön kérésre, annak elbírálásától függően nem kritikus javításokat és egyéb technikai támogatást, illetve frissítést az említett szoftverekhez. A határidő meghosszabbítása ugyanakkor nem vonatkozik a gyártó más, például multimédia, Microsoft Business Solutions, illetve hardvertermékeire.
A Microsoft hosszú távon egyre inkább támogatási rendszerének kiterjesztésében gondolkodik, kevesebb hangsúlyt fektetve új szoftverek forgalmazására. A jelenség a teljes informatikai iparágban megmutatkozik az utóbbi időben és komoly változást jelent a cégek eddigi stratégiájához képest. A folyamat elsősorban annak következménye, hogy felmérések szerint a felhasználók ma nem cserélik le meglévő szoftvereiket olyan ütemben, mint tették azt korábban. A Microsoft megújított támogatási konstrukciójáról a cég weboldalán találhatunk részletes információt.
Kapcsolódó linkek:
Microsoft Corporation