Nos, Dan Houster kreatív alelnök hajlandó volt elárulni nekünk, miből fakad ez a különös ódzkodás. "Kell, hogy legyen eredetiség a játékodban" - magyarázza Houser.
"Jelenleg szándékosan kerüljük [az FPS műfajt]. A DNS-ünkben van az, hogy kerüljük azt, amit más vállalat csinálnak" - folytatta a Rockstar kreatív alelnöke.
"Azt hiszem, bátran mondhatjuk, hogy a Max Payne 3 valami olyan, ami közel áll az FPS-hez, ugyanakkor sajátos vonásokkal bír a helyszínek és játékélmény aspektusában is, nem csupán a sztoriéban."
Ami azt illeti, Rob Nelson art direktor korábbi állítása óta, mely szerint a Max Payne 3 a "kifinomultság egy új mércéje" ebben nincs is okunk kételkedni. Azonban Dan Houster szerint ez még nem elég egy fenomenális alkotáshoz:
"Kell, hogy legyen eredetiség a játékodban; kell lennie valami érdekes üzenetnek. Mondhatnánk, a Rockstar célja az, hogy a játékosok valóban azt érezzék, amit szeretnénk hogy érezzenek."