A jelentés szerint ugyanis a világon létező fejlesztőcsapatoknak jelenleg mintegy 16 százaléka valamilyen VR-játékon dolgozik a háttérben, ami óriási emelkedés a 2015-ben mért alig 7 százalékos adathoz képest.
További jó hír, hogy a 16 százalékon felül a fejlesztők további 15 százaléka szeretne majd VR-támogatást megvalósítani egy soron következő játékuk esetében, ami szintén óriási előrelépés a tavalyi 6 százalékos átlaghoz képest.
Érdekesség, hogy a megkérdezett fejlesztők háromnegyede őszintén hisz a VR és az kibővített valóság köré kialakult szektor sikerében, a stúdiók között pedig az Oculus Rift jelenleg a legnépszerűbb VR headset.
A kutatás egyébiránt azoknak a fejlesztőknek a részvételével készült el - mintegy 2 ezer főről van szó -, akik márciusban részt vesznek majd a GDC 2016 névre keresztelt, egyre inkább videojáték-orientált eseménynek is.