Kamiya szerint az volt a vágya, hogy egy csúcskategóriás, fotorealisztikus játékot készítsen. Ez azt jelentette, hogy a PlatinumGamesnek a modern játékkészítés következő lépéseként fejlesztenie kellett a grafikai képességeit. Sajnálja a játékosokat, akik nagyon várták, és még inkább sajnálja a Microsoftot, akik üzleti partnerként bíztak bennük - mondta Kamiya. Mind alkotóként, mind a Platinum Games tagjaként szeretne bocsánatot kérni mindenkitől.
Kamiya elmondta, hogy gyerekkorában imádta a kardokkal, mágiával és sárkányokkal teli fantasy világokat. Olyan klasszikus PC-s játékokkal is játszott, mint a Sorcerian és a Hydlide, így innen jött az ötlet, hogy a Scalebound középpontjában egy sárkánnyal együtt harcoló fiatalember álljon.
Ez azonban nagy kihívás volt a PlatinumGames számára, lévén Kamiya szerint olyan környezetben dolgoztak, amihez nem voltak hozzászokva. Az Unreal Engine-en fejlesztettek, ráadásul nem volt meg a szükséges tudásuk ahhoz, hogy online funkciókra épülő játékot készítsenek.