A közelgő varázsló-játék előzeteseit a Game Channel is bemutatta, ugyanakkor feltűnő a rossz cselekedetek következménye, egészen pontosan azok hiánya. Az egyik küldetés során, ahol a játékos megtámad egy sárkányorvvadász tábort, robbanóanyagot küld az ellenségek közé és megöli őket, a játékon belül pedig senki nem figyel fel erre. Amikor megkérdezték az Avalanche fejlesztőit erről, azt mondták:
Ez a szabad erkölcs a megbocsáthatatlan átkokra is kiterjed, lehetővé téve a játékosok számára, hogy kínzó vagy halálos varázslatokat mondjanak, büntetlenül. Mindez azt jelenti, hogy a karakterek vizuálisan és hallhatóan reagálnak majd arra, ha látják, hogy a játékos átkot szór, de nincs olyan morális rendszer, amely büntetné ezért.
Az erkölcs hiánya, bár nem újszerű koncepció, érdekes, különösen a megbocsáthatatlan átkok tekintetében, ugyanis a regényekben és a filmekben ezek az átkok súlyos sérüléseket, illetve halált okoznak a varázslat célpontjának.