Jaffe-nek értelemszerűen van már tapasztalata, hogyan zajlik a Sonynál egy-egy játék kiadása, a folyamatot pedig egy roppant részletes és betonbiztos tervvel írja le, viszont amikor a Death Strandinget látja, akkor nem feltétlenül érti az egész mögötti koncepciót.
Bár alapvetően őt is egyre inkább érdekli a játék minden egyes trailerrel, azonban (főleg a gamescomos gameplay után) azt is tudja, hogy sokaknak nem tetszik, amit prezentál Kojima ezekben a videókban. Jaffe szerint könnyen meglehet, hogy Kojima átigazolásánál kőbe vésték, hogy a Death Stranding marketingjét teljes mértékben az ő kezébe adja a Sony, ebben az esetben pedig érthető lenne ez az egészen furcsa kampány.
A másik teóriája szerint a Sony is látja, hogy egy abszolút rétegjáték a Death Stranding, ami alapjáraton nem kelne el túl sok példányban, ráadásul még marketingelni is nehéz, éppen ezért nyúlnak ilyen rejtélyes reklám-hadjárathoz, és természetesen ő is felteszi a milliódolláros kérdést: mégis milyen típusú játék lesz egyáltalán a Death Stranding?