A téma a szezonok megjelenésével jött elő, ugyanis a fejlesztőcsapat egy olyan ciklust szeretne elősegíteni, amelyben a játékos visszatér a Diablo IV-hez, végigjátssza a szezonális tartalmakat, majd a következő évad megjelenéséig abbahagyja a játékot. A fejlesztői napló során Joseph Piepora játékigazgató-helyettes arról beszélt, így szeretnék elkerülni a játékosok kiégését és ennek ez a legjobb módja.
Rod Fergusson, a Diablo általános igazgatója kifejtette, a szezonális tartalmak biztosítják, hogy "a játékosoknak legyen egy közös kiindulópontjuk, akár egy éve, akár egy órája játszanak." Ezzel kapcsolatban a Redditen arról írtak néhányan, ezzel a Blizzard elismeri, hogy a játékuknak nincs elég tartalma, befejezetlenül jelent meg, vagy monoton.
Az ellenkező oldal szerint ez egy egészséges hozzáállás, a Final Fantasy XIV rendezőjére, Yoshi-P-re hivatkozva, aki hasonló megjegyzéseket tett. A Diablo IV első évada, a Season Of The Malignant július 20-án jelenik meg, új ellenségekkel, osztállyal és küldetésekkel.