Sajnos a 2007-ben bejelentett HeiSt (helyesen egyébként Hei$t) esetében nem tudjuk, hogy mi történt, de a Codemasters hivatalos közleményben adta a világ tudtára, hogy a játék munkálatait leállították, a projekt pedig teljes egészében a kukában landolt.
Egy mondvacsinált, valamint egy igaznak bizonyuló ok azért született az esemény kapcsán. A Codemasters szerint egyrészt ugyanis azért került törlésre a játék, mert a jövőben szeretnének a házon belül fejlesztett nagyobb nevekre koncentrálni. Aki esetleg nem értené a lényeget, annak segítségképpen eláruljuk, hogy a HeiSt fejlesztését egy tulajdonképpeni külsős csapat, az inXile Entertainment végezte. Másrészt a projekt leállítása mellett szólt az az érv, hogy a csapat komolyan elhúzta a fejlesztési időt, ami így már hosszú évek óta csak állt önmagában. A játékot tekintve egyébiránt erősen a Mafia által kitaposott utat követte volna, bár egy kicsit későbbi időintervalluma - 1969 - ezt a hasonlatot kissé hamissá teszi, pláne a helyszín, avagy San Francisco megnevezése, amely akkoriban kemény hely volt, tele hippikkel és gengszterekkel. Hogy pontosan milyen is volt akkor, sajnos már soha nem tudjuk meg, legalábbis nem mostanában. Ég veled HeiSt!