Érdekesnek talált Indie játékok

2013. október 08.
44.2051
Figyelem! Ez a blog már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Ez egy blogbejegyzés, amely nem a szerkesztőség által szerkesztett tartalom. A benne foglaltak a szerző véleményét tükrözik!
DaNyEE profilja, adatai
DaNyEE
Indie játékok között is lehet mostanság válogatni. Összeszedtem az általam legjobban várt indie projekteket és remélem, hogy nektek is tudok pár újat mutatni.
 


Az első játék már megjelent, de gondoltam, azért bemutatom.

A The Light egy elég furcsa alkotás. A készítők nem is játéknak írják le, ez inkább egy "filozófiai mese" a készítők szerint. A játékot felfoghatjuk egyfajta jövőképnek is.
Azonban van egy problémám a játékkal. Nem értem.

A játék jelenleg csak orosz nyelven elérhető és magyarosítás sincs hozzá. Ez akadályoz a feliratok, a plakátok megértésében. A menüben még könnyű eligazodni, még ha orosz is.
A játékot Unity engine hajtja (mint az első Slender játékot), de a játék egyszerűen gyönyörű (Unityhez képest). A fényeffektek különösen kiemelkedőek, valósnak hatnak.
Végül is végig lehet játszani a játékot oroz nyelven is, de valahogy elvesz az élményből, ha nem értjük a dolgokat.

Azonban ez a bizonyos, úgymond "jövőkép", amit elvileg a játék beakar mutatni, számomra még nem volt érthető.

Aki viszont úgy érzi kipróbálná, annak itt a

Érdekesnek talált Indie játékok - 2. kép

A következő projekt, amit tűkön ülve várok a Routine. A Routine egy túlélő-horror kalandnak ígérkezik egy elhagyatott holdbázison.
a Routine szép dolgokat ígér, amiket lehetőleg be is tart. A készítők szerint a játékmenet nem lesz lineáris. A feladatunk kideríteni mi történt a bázison. Elvileg a játék kezdetétől elmehetünk akárhová a bázison. Az egyetlen dolog ami akadályozhat, mondjuk egy hiányzó ajtónyitó kód. Különböző rejtélyes feljegyzéseket rejtenek el a készítők, szóval nyomozásunk közben rábukkanhatunk akár olyan feljegyzésekre, amikre mondjuk más játékosok nem.

A játék igyekszik valósnak hatni. Nem lesz HUD, se életerő csík, vagy célkereszt. A célzási pontosságunk a nyugalmi állapottól függő lesz.
Lesznek fegyverek, amikkel sokkolhatjuk ellenfeleinket, ezzel szerezve előnyt. Persze futnunk és rejtőzködnünk kell majd legtöbb esetben.

A játék több befejezéssel kecsegtet, amit a cselekedeteink hatásra kapunk meg.
A játék Steamen zöld utat kapott, szóval biztos a megjelenés.

Megjelenési dátum még nincs, de nextgen szaga van a játéknak.
Akit érdekel az alpha gameplay trailer, az itt megtalálja:

Nézd nagyban ezt a videót!






Érdekesnek talált Indie játékok - 3. kép

Nem tudom hányan ismerik az Agustin Cordes féle Scratches c. Misztikus horrort. Ez egy 2007-es point and click kalandjáték volt, és valami borzasztóan élvezetes. El sem tudtam képzelni, hogy ilyen jó horrort lehet alkotni point and click stílusban. Csak ajánlani tudom a Scratches-t.
Azonban Agustin Cordes ismét egy új játékba vágta a fejszéjét, ami az Asylum névre hallgat. A játk megtartja a point and click stílust, ám
ezúttal nagyobbnak ígérkezik a rettegésfaktor.

A történet egy elmegyógyintézet körül forog, ahol főhősünknek volt szerencséje kis időt eltölteni. Azonban gyötrő rémálmokat látunk, ezért hősünk úgy dönt, hogy visszamegy és kideríti, mi is történt (pontosan) az intézetben.

Ha a játék képes hozni a Scratches hátborzongató atmoszféráját, akkor izgalmakban nem lesz hiány. a készítők szerint, minél inkább előrehaladunk a történetben, annál nehezebb lesz megkülönböztetni a valóságot a képzelettől. A hangulat gondoskodni fog a maximális beleélésről. azonban kíváncsi leszek, hogy mivel akarják megszínesíteni a készítők a játékmenetet.

A játékhoz külön engine készül, ami a Dagon névre hallgat. A Dagon-t kalandjátékokra tervezték. A játék megérkezésével az engine is ingyenesen használhatóvá válik. Kompatibilis Windowssal, Linux-al, Mac-el és I-OS-el. A forráskódot halloween-kor teszik nyilvánossá.
A játék Steamen megkapta a Zöld utat. Megjelenés halloween estéjén. ;)
A játékhoz elérhető egy játszható Teaser ITT


Érdekesnek talált Indie játékok - 4. kép

A Shadow of a Soul még meg sem jelent, de már sokan az új Amnesiaként emlegetik.
A történetben egy Jack nevű ügynököt alakítunk. Jack feladata, hogy tervrajzokat lopjon el egy cégtől. Persze ez nem ilyen egyszerű. Minél mélyebbre jutunk az irodaépületben, annál brutálisabb és rémisztőbb víziók próbálnak minket eltántorítani célunktól. A készítők szerint itt nagyobb lesz a hangsúly a pszichológiai terroron, mint mondjuk a fizikai félelemkeltésen (menekülés, stb.)
Amennyiben a törökök képesek betartani, amit ígérnek, akkor egy brutális túlélő-horror kalandot kapunk, amit biztos, hogy nem fogunk elfelejteni.

A játék epizódokban fog megjelenni. Az első epizód halloween környékére várható Windowsra, Mac-re és PS3-ra. Linux-os megjelenésről jelenleg még nincs szó. Demóról sajnos nem tudok. Aki bizalmat szánna a játéknak, az a készítők hivatalos oldalán előrendelheti a játékot 20%-al olcsóbban.
Trailer:
#video#//www.youtube.com/v/0kby3_5VG5o?version=3&hl=hu_HU&rel=0#videoforras#//www.youtube.com/v/0kby3_5VG5o?version=3&hl=hu_HU&rel=0#videovege#

Nézd nagyban ezt a videót!






Érdekesnek talált Indie játékok - 5. kép

Most valami nyugisabb...
Az Ether One egy érdekes elképzelés számomra. Egy javítót irányítunk. A javítók feladata, hogy a mentális betegségben, zavarban szenvedő emberek elméjében rendet tegyenek.
A mi feladatunk egy Jean nevű egyén elméjének helyre rakása. Az ő elméjének felfedezésével rakhatunk rendet a saját elménkben is.

Ez a rendrakás emlékek megtalálásával történik. Amennyiben egy emlék elvész vagy megsemmisül, különböző szimbolikus tárgyakkal pótolhatjuk az emléket.
A játék design érdekes, ugyanis a látványvilágot "kézzel festettnek" álmodták meg. Ez eléggé barátságosnak tűnik, valamint a gépigény sem lesz eget verő.

A játékban leszek puzzle részek dögivel, de ezek em lesznek borzasztóan nehezek.
Akik játszottak a Myst szériával, azok fognak találni hasonlóságokat, ugyanis a készítőket a Myst széria inspirálta. Interakcióba léphetünk szekrényekkel, fiókokkal, stb.
Valamint, ha valaki alaposan felfedezi Jean elméjét, találhat titkos helyszíneket, jutalmakat.

A játéknak viszont csak akkor érdemes nekiállni, ha kellő érzelmi intelligenciával rendelkezik a játékos. Lesz szó szerelemről, reményről, a szabadságról, stb.
A játék Steamen zöld utat kapott, azonban megjelenési dátum még nincs.
Trailer:



Érdekesnek talált Indie játékok - 6. kép

Az utolsó játék a Cradle. Számomra ez a legérdekesebb projekt, erre vagyok a legkíváncsibb.
A történet a főszereplő és egy mechanikus lány kapcsolatáról szól, aki egy jurtában találják magukat a Mongól pusztán. Feladatunk megtalálni a lány bizonyos alkatrészeit és kideríteni a pusztaság titkait.

Szabadság az lesz. Bejárhatjuk a pusztát, miközben átérezzük a karakterek egymásra utaltságát a távoli pusztában.
A grafikáért az Unreal egnine 3 felel 100%-ig kihasználva.

A készítők célja a játékkal egy olyan érzelmi szint elérése, idézem:
"Célunk annak az érzelmi szintnek az elérése, amit csak álmunkban láthatunk. Ahol az életünk teljesen más, mint a valóságban. Saját múlttal és jelennel. A Cradle egy furcsa és gyönyörű álom, benne a felfedezés élményével és rejtelmességgel." (Fogalmazási hibákért, hibás fordításért elnézést kérek.)

A játékban találhatunk majd rejtett tárgyakat, ami bónusz szálakat biztosítanak majd. Ahogy az elején leírtam, a kulcs szerep az érzelmeknek jut. A készítők szerint átfogjuk érezni a karakter egymásra utaltságát, magányát.
Aki képes rá több időt szánni, annak még egy alternatív befejezés és megadatik.

A játék zöld utat kapott Steamen. Megjelenési dátum sajnos még nincs.
Demó még nincs, de ha valaki utána akar nézni mondjuk a design résznek, a készítők weboldalán van egy sajtó pack.

Ezek voltak az általam legjobban várt Indie játékok. Köszönöm, ha időt szántál erre a tömény olvasnivalóra. :D
11 hozzászólás

Akhad

12 éve, 8 hónapja és 21 napja

Jó blog, imádom az indie játékokat.

válasz erre

TheLondon

12 éve, 8 hónapja és 26 napja

Nagyon jó blog! mosolygó smiley

válasz erre

DaNyEE

12 éve, 8 hónapja és 26 napja

mrxten írta:
lehet tudni, hogy a Routine mikor jelenik meg?
a trailere alapján bitang jónak tűnik

http://www.youtube.com/watch?v=iAcAd1fUiy8#t=123
Sajnos még nincs megjelenési dátum szomorú smiley

válasz erre

Vendég

12 éve, 8 hónapja és 26 napja

marco írta:
Ether One nagyon tetszik így elsőre és nekem eddig nem volt a látómezőmben a cucc, köszi az infót.

Nagyszerű bejegyzés!
Nekem is az tetszett a legjobban!mosolygó smiley

válasz erre

wegh

12 éve, 8 hónapja és 26 napja

Jófélék ezek a játékok mosolygó smiley (az írásod is) röhögő smiley

válasz erre

amonrazoli

12 éve, 8 hónapja és 26 napja

köszi mosolygó smiley nagyon hasznos cikk játszanék bármelyikkel kedvet kaptam mosolygó smiley

válasz erre

marco

12 éve, 8 hónapja és 26 napja

Ether One nagyon tetszik így elsőre és nekem eddig nem volt a látómezőmben a cucc, köszi az infót.

Nagyszerű bejegyzés!

válasz erre

mrxten

12 éve, 8 hónapja és 26 napja

lehet tudni, hogy a Routine mikor jelenik meg?
a trailere alapján bitang jónak tűnik

http://www.youtube.com/watch?v=iAcAd1fUiy8#t=123

válasz erre

juhaszandor

12 éve, 8 hónapja és 26 napja

Light-ot próbáltam anno, tényleg szép, csak visszafogta eléggé a gépet, meg amúgy is oroszul volt. Routine-ra kíváncsi lennék majd mosolygó smiley

válasz erre

Vendég

12 éve, 8 hónapja és 27 napja

Ez a Routine nagyon tetszik!

válasz erre

[Tiltott felhasználó!]

12 éve, 8 hónapja és 27 napja

[Tiltott felhasználó!]

 
legutóbbi hozzászólások