Battle of Duty 1337

2013. április 09.
41.4551
Figyelem! Ez a blog már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Ez egy blogbejegyzés, amely nem a szerkesztőség által szerkesztett tartalom. A benne foglaltak a szerző véleményét tükrözik!
Arinisar profilja, adatai
Arinisar
Miért (nem) szeretjük a folytatásokat?


Senki nem lepődik meg manapság azon, ha bármilyen sikeres játékhoz/filmhez folytatást jelentenek be. Sőt, ha valami jól sikerül, akkor sokan rögtön kérik is, hogy legyen. De milyen a jó folytatás? Újít? Megőrzi a fontos elemeket? Mik egyáltalán a fontos elemek?





Elég sok különböző dolgot nevezünk "folytatásnak", esetleg "előzménynek" de azért elég nagy különbségek vannak ezen belül is. Például senki nem várta a Final Fantasy XIII-tól, hogy a XII egyenes folytatása legyen, viszont a Mass Effect 3 esetén vér folyt volna, ha úgy hasonlít második részre, mint két FF rész egymásra. Két nagyon különböző "folytatás", mégsem vonjuk kétségbe, hogy valóban joggal viselik a nevüket. (Jó, a Mass Effect 3 esetén ezt lehet vitatni, de az egy másik téma.) Mitől érezzük így?

Mi a fontos? A grafikai stílus? A zene? A játékmenet? A sztori fő témái? A szereplők? Hogy mennyi ideje volt az előző rész? Végtelenségig lehetne sorolni, de nem hiszem, hogy erre túl egyértelmű választ lehetne adni. Például én nagy sztori mániás vagyok: Nagyon tetszett a Dragon Age II, annak ellenére, hogy borzalmasan össze volt csapva, és sok tekintetben abszoolút méltatlan volt az elődhöz, mert úgy éreztem, hogy egy hatalmas történet következő fejezetét élhetem át. Másnak mások az igényei nyilván, és a fejlesztők igen nehéz dolga az, hogy a közönség számára legszimpatikusabb módon készítse el a következő részt.

Persze a folytatásoknak rendkívül praktikus okai is vannak. Nem kell túl sok pénzt költeni rengeteg új tartalom kitalálására, lehet használni a régieket többnyire, ráadásul egy jól menő IP iránt sokkal könnyebb felkelteni az érdeklődést. Sajnos innen szoktak fakadni a legnagyobb baklövések, amikor a vásárlók átverve érzik magukat, amikor a várt élmény helyett valami minősíthetetlen vackot kaptak, amit úgy csaptak össze fél év alatt (köhömm, Dragon Age II). Persze van olyan is, amikor egy IPt arra használnak, hogy valami teljesen más jellegű játékot készítsenek vele. Ez most ugyan nem annyira vág témába, de egy említést érdemelt. Ezek gyakran rókabőrök, persze vannak kivételek (mondjuk Warcraft).

Mi kell akkor egy jó folytatáshoz? Szerintem első körben kell hozzá valamilyen ötlet. Fáj látni, amikor a legfőbb hajtóerő egy folytatás kihozásakor szemmel láthatóan az, hogy legyen egy folytatás: Új grafika, pár beerőltetett játékelem, borzalom. Legyen jó az a játék a maga nemében is, ne csak a hírnévre támaszkodjon. Másodszor pedig meg kell keresni a sorozat központi elemeit. Mass Effectnél ez a világ és a történet. Final Fantasynál pont hogy az új világ, visszatérő történeti elemekkel, és játékmechanikai elemekkel. Witchernél megint a történet, a világ, de nagyon fontosak Geralt különleges képességei is, és a világgal való kapcsolata. Nagyon fontos, hogy ezek az alapvető vonások megfelelően legyenek kezelve a folytatásokban. Nem hiszem, hogy ezeken kívül túl sok dologra lenne szükség.

Ti mit gondoltok? Mitől jó a folytatás? Melyik a kedvenc sorozatotok, és miket éreztek benne központi elemnek? Hány éves a kapitán? Melyik sorozatban vitték túlzásba az új részek kihozását?
17 hozzászólás

Vendég

9 éve, 10 hónapja és 16 napja

De komoly kis olvasmány volt, respect!

válasz erre

Vendég

9 éve, 11 hónapja és 1 napja

Halálos a címválasztás!

Nekem nincsen különösebb bajom a folytatásokkal egész odáig amíg legalább egy kicsit változtatnak rajta. Az viszont az agyamra megy amikor kiadnak egy második harmadik részt és sokkal gányabb mint az eredeti vagy mint mondjuk a Fifa, amiben semmi de semmi új nincs, amit kiadnak az egy sima DLC is lehetne...

Amikor még Amigáztam anno akkor rengeteg különbség volt rész és rész között. Sokkal élvezetesebb volt.

válasz erre

Arinisar

9 éve, 11 hónapja és 3 napja

Marduk írta:
Régebben úgy volt, hogy amikor volt folytatása a játéknak, akkor az egyre jobb lett. Erre példa a Crash Bandicoot trilógia, amelynek minden része mindig tartalmazott valami újítást, és így nagyon jó volt. A Gothic első két része is ilyen, amelynek a 2. része sokkal bonyolultabb lett, mint az első része, de jobb is valamennyivel. Habár a Gothic érdekes példa, mert a 3. része már pocsék volt, az Arcania meg annyira monoton és lineáris lett, hogy pár óra alatt végigvittem, amely egy RPG játéknál szégyen.
A Silent Hill és a Resident Evil részek folyamatos kiadása már szerintem túlzás, mert akármilyen jók, valamennyi idő múlva nem tudnak újat mutatni, tehát minden lehetségest kihoztak belőle, és nem érdemes folytatni.
A folytatásokkal kapcsolatban vannak játékok, amelyekből kb. minden lehetségest kihoztak, de folyamatosan új részeket dobálnak ki, de semmi különösebb újítást nem tud felmutatni, tehát csak azért dobták ki, hogy legyen pénz, csak csalódásukra egyáltalán nem lesz.
Egy játéksorozat kialakítását úgy kell megoldani szerintem, hogy a cég előre megtervezi, hogy ebből több részes játékot gyártanak, és akkor történeti átfedéssel meg tudják oldani, de ez is véges.
Ennyi a véleményem a folytatásokról. Nagyon jó blog lett ismét!
Igen, szerintem is elég pofátlan lehúzás már némelyik sorozat. Egyébként szvsz mindig lehetne jól újítani, csak egy ponton át kell lépni az eredeti által megszabott határokat, és azt nagyon nehéz jól. Például amitől most nagyon félek, az a következő C&C. Én eredetileg jó ötletnek tartottam, hogy újítani próbálnak a Tiberium Twilightban, de nagyon gyengére sikeredett, és őszintén szólva nem sikerült megőriznie a feelinget. Most a Generals 2 F2P lesz, pedig aki szerette a CnCket, az legalább részben a irónikus/kretén sztori miatt.Elismerem, hogy szükség van a sorozat megújítására, mert már nem olyan izgalmas a régi formula, de a Red Alert III óta inkább úgy érződik, hogy egy kis extra pénzt akarnak még kifacsarni csak az IPből, mielőtt mindenki elfelejti, hogy mi az az RTS.
De azért mondok jó példát is: a Settlers VII szerintem az egyik legélvezetesebb játék a sorozatban, és sokkal jobban emlékeztet az eredetire minden szempontból, mint az V-VI.

válasz erre

Marduk

9 éve, 11 hónapja és 3 napja

Vendég írta:
Silent Hillek nagyon el lettek rontva
Az eredeti csapat kiszállt a Konamiból, valamint Akira Yamaoka is kiszállt, tehát már nem csodálom, hogy nem jók az új részek. :/

válasz erre

Vendég

9 éve, 11 hónapja és 3 napja

Totálisan egyetértek a bejegyzéseddel.

válasz erre

Vendég

9 éve, 11 hónapja és 3 napja

Általában minden folytatás sokkal ****abb mint az eredeti rész, kivétel ez alól a régebbi játékok, pl Doom...

válasz erre

Vendég

9 éve, 11 hónapja és 3 napja

Marduk írta:
Régebben úgy volt, hogy amikor volt folytatása a játéknak, akkor az egyre jobb lett. Erre példa a Crash Bandicoot trilógia, amelynek minden része mindig tartalmazott valami újítást, és így nagyon jó volt. A Gothic első két része is ilyen, amelynek a 2. része sokkal bonyolultabb lett, mint az első része, de jobb is valamennyivel. Habár a Gothic érdekes példa, mert a 3. része már pocsék volt, az Arcania meg annyira monoton és lineáris lett, hogy pár óra alatt végigvittem, amely egy RPG játéknál szégyen.
A Silent Hill és a Resident Evil részek folyamatos kiadása már szerintem túlzás, mert akármilyen jók, valamennyi idő múlva nem tudnak újat mutatni, tehát minden lehetségest kihoztak belőle, és nem érdemes folytatni.
A folytatásokkal kapcsolatban vannak játékok, amelyekből kb. minden lehetségest kihoztak, de folyamatosan új részeket dobálnak ki, de semmi különösebb újítást nem tud felmutatni, tehát csak azért dobták ki, hogy legyen pénz, csak csalódásukra egyáltalán nem lesz.
Egy játéksorozat kialakítását úgy kell megoldani szerintem, hogy a cég előre megtervezi, hogy ebből több részes játékot gyártanak, és akkor történeti átfedéssel meg tudják oldani, de ez is véges.
Ennyi a véleményem a folytatásokról. Nagyon jó blog lett ismét!
Silent Hillek nagyon el lettek rontva

válasz erre

Marduk

9 éve, 11 hónapja és 3 napja

Régebben úgy volt, hogy amikor volt folytatása a játéknak, akkor az egyre jobb lett. Erre példa a Crash Bandicoot trilógia, amelynek minden része mindig tartalmazott valami újítást, és így nagyon jó volt. A Gothic első két része is ilyen, amelynek a 2. része sokkal bonyolultabb lett, mint az első része, de jobb is valamennyivel. Habár a Gothic érdekes példa, mert a 3. része már pocsék volt, az Arcania meg annyira monoton és lineáris lett, hogy pár óra alatt végigvittem, amely egy RPG játéknál szégyen.
A Silent Hill és a Resident Evil részek folyamatos kiadása már szerintem túlzás, mert akármilyen jók, valamennyi idő múlva nem tudnak újat mutatni, tehát minden lehetségest kihoztak belőle, és nem érdemes folytatni.
A folytatásokkal kapcsolatban vannak játékok, amelyekből kb. minden lehetségest kihoztak, de folyamatosan új részeket dobálnak ki, de semmi különösebb újítást nem tud felmutatni, tehát csak azért dobták ki, hogy legyen pénz, csak csalódásukra egyáltalán nem lesz.
Egy játéksorozat kialakítását úgy kell megoldani szerintem, hogy a cég előre megtervezi, hogy ebből több részes játékot gyártanak, és akkor történeti átfedéssel meg tudják oldani, de ez is véges.
Ennyi a véleményem a folytatásokról. Nagyon jó blog lett ismét!

válasz erre

Vendég

9 éve, 11 hónapja és 4 napja

Nem baj ha valamit folytatnak csak legyen benne újdonság

válasz erre

Vendég

9 éve, 11 hónapja és 4 napja

Szerintem a feeling a legfontosabb. Utána pedig minden a játék fajtáján múlik, mert amíg egy RPG-ben a story a legfontosabb, addig a stratégiai játéknál pont, hogy nem fog érdekelni a 10 pályás story mód, amikor utána úgy is csak multizni fogok. (Vagy akár meg sem nézem a story módot, csak multizok.)

válasz erre

Vendég

9 éve, 11 hónapja és 4 napja

Azért ****ok a folytatások mert minimális változtatással akarják eladni ugyanazt újra és újra. És ez gusztustalan.

válasz erre

Vendég

9 éve, 11 hónapja és 4 napja

Nagyn jó témát feszegetsz

válasz erre
12a(z) 2 -ből

 

kapcsolódó tartalmak

Nincsenek kapcsolódó cikkek.

 
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

WickedSick profilja