Először is, kicsit regélnem kell a múlt szelleméről. 2004-ben jelent meg a WoW, az elejétől figyelemmel kísértem a fejleményeket, de csak egy év múlva szippantott be a világ magába. Igen, szó szerint egy világ. Volt az a közhely, hogy aki tolja a játékot, annak két élete van - és ez igaz is volt. Hatalmas bejárható terület, rengetek tartalom jellemzi a WoW univerzumot. Egy karakter felhúzása jó pár hónapba telt és mikor elérte az ember a bűvös 60. szintet, akkor jött rá, hogy az igazi kihívásokkal teli küzdelem még váratott magára.
Teltek az évek, jelentek meg sorra a kiegészítők és azt vettem észre, hogy ez már nem az a program, melybe anno beleszerettem. Így abbahagytam kalandozásomat Azeroth földjén. A nosztalgia faktor miatt azért évente egy-egy hónapra elővettem, de már elengedtem a régi szép időket.
Elkezdtek jönni az új expanzióval kapcsolatos hírek, videók, és az a bizonyos valami elkezdett mozgolódni bennem. Vajon érdemes visszatérnem? Rögtön ugorjak rá, vagy későbbi akció során pótoljam... Hatalmas elvárásaim voltak. Mire elérkezett a megjelenés dátuma, tudtam hogy még egy esélyt adnom kell neki. A Blizzard tudatosan tervezte meg a játék kampányát - a teszt írásakor is fut például a Game Channelen egy ügyes kis figyelemfelhívó, próbálta visszacsalogatni a régi motorosokat. A helyszínválasztás, a kicsit sötétebb-komorabb idő előtt kiszivárogtatott jelenetek mind-mind a marketing gépezet működésének tudhatók be.
Megérkeztem...
Eltelt tíz év, az évforduló alkalmából a fejlesztők leporolták az öreg grafikai motort, felfrissítették, a mai idők elvárásaihoz csiszolták azt. Karaktereinken látható ez meg a legjobban, sokkal szebben pompáznak hőseink. Persze senki se gondoljon nextgen motorra, régebbi gépeken is vígan elfut a játék.
A Warlords of Draenor lépett egy nagyot, mégpedig vissza. Persze csak a történetben, hiszen ezúttal a múltba kalandozhatunk: a Horda rövid pályafutású egykori vezére, Garrosh Hellscream idő és térutazást tesz az orkok szülőföldjére Draenorra. Megváltoztatja a történelem menetét, ezzel egy alternatív valóságot hoz létre, összekovácsolja a szabad törzseket, és kaput nyit a mi jelenünkbe, hogy elpusztítsa azt. Feladatunk, hogy megállítsuk az Iron Horde erőit, átkelve a portálon. Tudom, elég rókabőrnek hangzik és valamilyen szinten az is, de a rajongók a Burning Crusade kiegészítőjét szerették a legjobban, így hát ugyanarra a bolygóra jutunk, csak a felrobbanása előttre datálódik most érkezésünk.
A játék indítását követően lehetőségünk van egy új vagy egy meglévő karaktert a kiegészítő lemez megkívánt szintjére azonnal felhúzni. Ezt a lehetőséget kezdőknek illetve visszatérőknek nem ajánlom, a zöldfülű tanulja meg az alapokat, hiszen a paprikás krumplit se főtt burgonyával kezdjük.
Melyikkel kezdjük?
A régi playereknek jelzem, sokat módosult a program, meg kell ismerkedni a megváltozott rendszerrel (csak az alap, BC, WotLK ismerik), nekik egy új hős szintezése seperc alatt megy. Ezúttal új fajt és classt nem kapunk, a régiek lettek alaposan átdolgozva. A repülő hátast is elfelejthetjük, a jó öreg gyalogos módszert használhatjuk csak.
Kellően erős karakterünkkel tehát nekivághatunk a kalandnak, mégpedig egy küldetés sorozat által. Átjutva a portálon pörögnek az események, nagyon tempós és érdekes az új küldetésvonal. A régi-új világba átlépve első feladatunk a portál bezárása magunk mögött. A háború, ami szemünk elé tárul, kilóra megveszi az embert. Annyira hangulatos a kezdő jelenetsor és a későbbi pálya design, hogy sokáig képtelen voltam a látvány miatt a gépem elől felállni.
Draenor világa gyönyörű és változatos, a látványra ezúttal sem lehet semmi panasz. Miután lezártuk az átjárót, a Szövetség oldalán a menekült Draeneiokon segítünk, míg a Hordások a lázadó Frostwolf klánnal karöltve harcolhatnak a vérszomjas orkokkal.
A játék nagy újítása a Garrison rendszer, ebben lehetőségünk van egy saját kis bázist építeni, melyet később fejleszthetünk tovább. Utazásunk során kapunk segítőtársakat, akiket elküldhetünk nyersanyagot gyűjteni vagy akár külön küldetésekre is. Természetesen mindezt nem tehetjük meg ingyen, Garrison pontokkal kell fizetnünk szolgálataiért, de cserébe sok hasznos dolgot kapunk. Városunkat folyamatosan fejleszthetjük, ezáltal is ösztökél minket játék a további kalandozásokra.
Épül a város
A térképünkön új jelzést is felfedezhetünk, a keresztbe tett kardok ikont. Ez a bónusz objektíveket takarja, a régi "ölj le rengeteg szörnyet, szedj össze kismillió valamit" tematikáját használja, viszont ezek mostantól nem "kötelezőek", felkínálja végrehajtását, mutatva a jutalmadat ösztönző gyanánt. Így nincs az az érzésünk, mint régen, hogy megint egy unalmas küldetést kell végigdarálnunk egy kamu sztori miatt.
Miután elértük a maximális szintet, bőven lesz még dolgunk. A fejlesztők elkerülték a Mist of Pandaria hibáját, nem játszották ki rögtön az összes ütőkártyát. Rengetek content van az új világban, egy teljes zóna még meg sincs nyitva, gondolom majd a következő patchben lesz elérhető. Dungeonok, elrejtett kincsek, rengeteg PVP várja az embert. Egy szó, mint száz: Tartalomból nincs hiány!
Vegyes érzelmeim vannak a Warlords of Draenorral kapcsolatban. Szokássá vált, hogy egy kiegészítőt teljes árú termékként adjanak el és hiába pakoltak bele rengetek dolgot, a WoW hatalmas világához képest szerintem nem ér ennyit. Főleg, hogy havidíjas a játék és a mínusz négyezer a bankszámlánkról se kevés összeg. Természetesen a rajongók - köztük én is - rögtön megveszik, de egy kezdő játékosnak nem ajánlott vétel.
Goblin "csajos" naptár
Az ifjoncok viszont inkább vegyék meg a Battlechestet 15 euróért, melyben az alapjátékot és az eddigi megjelent tartalmakat találhatjuk. Sajnos hiába a grafikai update, látszik, hogy 10 éves a motor, a pixelbetyárok messze kerüljék el. Persze azért tiszteletreméltó, hogy az idős engineből milyen csodás mesebeli tájat varázsoltak a fejlesztők, látszik a beleölt munka. A játékmenet is leegyszerűsödött az alaphoz képes, el kell fogadnom hogy a Blizzard erősen nyitott a casual gamerek felé.
Nekünk, az előző generációnak sincs már annyi ideje, legtöbben elnőttünk időközben, szóval lehet hogy nem is olyan nagy baj ez. Fentebb már taglaltam, a hangulat viszont mindent visz, akit kicsit is érdekel a fantasy az előbb-utóbb vágjon bele, a World of Warcraft: Warlords of Draenor nem fog csalódást okozni.
A teszt során nVidia GTX 780 videókártyát és 16GB Kingston HyperX Beast memóriát használtunk, ASUS Maximus VI Hero alaplappal, Cooler Master HAF XB házba szerelve - Windows 8.1 rendszeren.