Total War: Warhammer II - The Prophet and The Warlock teszt

2019. április 27.
77.2631
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Gargameth profilja, adatai
Gargameth
Miközben a rajongók (de én biztosan) továbbra is tű-ülési maratonnal várják a Total War: Warhammer 3 megjelenési dátumának bejelentését, addig a Creative Assembly egy gyors figyelemelterelő bombát dobott elénk egy mini DLC és egy ingyenes patch formájában. Ezt a taktikát évek óta műveli a fejlesztőcsapat és miért ne tenné, ha működik?
 


A The Prophet and the Warlock Skaven és Lizardmen újításokat hoz nekünk, míg az emellett kiadott javításcsomag ugyancsak ad a rágcsálóknak egy érdekes újdonságot, illetve meglepő módon Bretonnia is kap néhány igencsak szükséges változtatást, melyeknek hála könnyebbé válik az őket irányító játékos élete. Először ezeket lessük meg, hisz a DLC-től függetlenül mindenkinek kijárnak ezen újdonságok.

A fejlesztések nem csak az egységet erősítik, de tárgyakra is szert tehetünk így.

A fejlesztések nem csak az egységet erősítik, de tárgyakra is szert tehetünk így.


Mivel a Vampire Coast frakció kalózbarlangos mechanikája nagyszerűre sikeredett, a rajongók szerint is, ezért a készítők ennek egy bonyolultabb változatát ajándékozták a Skaven-eknek. A DOOOOM! Engineer mostantól képes lesz úgynevezett "Under-city"-ket létrehozni más frakciók települései alatt, effektíve saját városokat kialakítva így alattuk, melyekben különféle pénzszerző, vagy fertőt terjesztő épületeket tudunk felhúzni. Ezekből az "Under-City"-kből patkányinváziót indíthatunk meg felfelé, vagy ha az új legendás hőssel, Ikit Claw-val játszunk, akkor egy "Doomshpere" detonálásával porig tudjuk rombolni a megfertőzött várost.

A másik nagy frissítés Bretonniát érinti, ahol a legnagyobb érdekesség a "Vow" rendszer megújulása. Mostantól különféle könnyedén teljesíthető feladatokért kapunk igencsak tekintélyes bónuszokat, továbbá, ha nincsenek túlterhelve a farmjaink, akkor a parasztokból álló csapatok fenntartási díja eltörlődik. Emellett a várvédelem is jobbá lett, az egyik legendás lord, Alberic a Trident of Manann nevű szigonnyal gazdagodik és a Green Knight-ok is sokkal használhatóbbá váltak, csak, hogy a legfontosabbakat megemlítsem, úgyhogy lesz okunk újra kipróbálni ezt a korábban kissé macerásan játszható népet.

Az Ark of Sotek undi levonásokkal járó méregfürdővel várja a kedves érdeklődőket.

Az Ark of Sotek undi levonásokkal járó méregfürdővel várja a kedves érdeklődőket.


Térjünk át a fizetős DLC tartalmára, ahol elsőként a már fent említett Ikit Claw-t és népét lessük meg közelebbről. Ikit, a Clan Skyre Skaven frakció legendás hőse, elsősorban varázsolgat, de elég páncélja és szívóssága van a közelharchoz is, gyenge "Leadership"-pel ellensúlyozva mindezt (hisz majdnem mindegyik Skaven egy gyáva patkány). Szinte minden egység ellen jó közelharcban, de igazán a lángszórójával tudja megríkatni távolról a népeket, attól függetlenül, hogy nincs sok tölténye hozzá. Képes felülni egy Doom-Flayer-re, vagy Doomwheel "hátasra", ami egy kellemes újdonság, ugyanis eleddig nem igazán voltak a patkány lordok bántóan mozgékonyak. Új nem legendás Lord opcióként le lehet csapni Ikit fapados verziójára, a Warlock Master-re is mostantól.

Kedvenc rágcsálóink az új Regiment of Renown-ok mellett három egyedi egységgel is gazdagodnak: a Rattling Gun Weapon Team-ekkel, a Warplock Jezzail-ekkel, és a Doom-Flayer-ekkel. Az előbbi kettő csapat távolsági, ráadásul nem is akármilyen, így végre megkapták a patkányok a tűzerőt, amit megérdemelnek. Az utóbbi gépezetek pedig szeletelő kerekek, melyek "hit-and-run" taktikára kiválóak, belerongyolva az ellenséges sorokba, ide-oda cikázva a csatamezőn, hogy bárhol, bármely alakulatnak gyors támogatással tudjanak szolgálni.

A piramis tetején a Kígyó Isten hatalma vár... addig viszont be kell érnünk a RoR-okkal.

A piramis tetején a Kígyó Isten hatalma vár... addig viszont be kell érnünk a RoR-okkal.


Egy új technológiai fát is kapott a Clan Skyre, mégpedig Ikit "Forbidden Workshop" kutatólaboratóriumát, ahol különféle fejlesztéseket lehet elvégezni, feltéve hogy van elég kajánk és "Warp-Fuel"-unk; ez utóbbit csaták után, hősök tevékenykedései közben és küldetésekből szerezhetünk. Több szintje is van a labornak, melyek eléréséhez különféle előkövetelményeket kell teljesítenünk, mint például robbantsuk fel Ikit főfegyverének egy példányát, egy Doomrocket-et, mely tulajdonképpen egy mini nukleáris töltet. Szerencsére csak a szóló kampányban kezd a játékos már egy ilyennel az arzenáljában.

Ezzel szemben a gyíkemberek kevesebb pluszt kaptak, de ettől függetlenül nem elhanyagolhatóakat. Felemelkedik a Cult of Sotek frakció Tehenhauin-al az élükön, ki amellett, hogy jó közelharcban, varázsolni is tud, ezzel kiemelkedve a Lizardman-ek varázshasználói közül, akik eléggé csapnivaló harcosok. Továbbá potom pénzért megvehető a Red Crested Skink Chief lord, valamint megjelenik az ő a repülő variánsa, Tiktaq'to (aki az ingyen beszerezhető Tlaqua frakció legendás lordja), illetve a nagy papa, Lord Kroak is, aki három egyedi, igencsak destruktív varázslattal teszi az ellenséges erők életét rendkívül nehézzé.

Az új patkány lövészek némileg ívesen lőnek, így a jó pozicionálás elengedhetetlen.

Az új patkány lövészek némileg ívesen lőnek, így a jó pozicionálás elengedhetetlen.


Új egységek táján üdvözölhetjük a Red Crested Skink-eket, a Skink Cohort-ok használhatóbb verzióját, és a Salamander Hunting Pack-eket, kik közepes közelharci képességeik mellett robbanó tűzgolyókat köpnek a távoli rosszaságokra. Várnak ránk még a Ripperdactyl Rider-ek, a gyorsan lecsapó majd kimenekülő partizánok, specialitásuk a távolsági csapatok megríkatása, és a Bastiladon-ok új változata, az Ark of Sotek, mely méregfelhővel tudja gyengíteni az ellenséget, így azok fuldokolva vetik magukat a masszív szörnyeteg lábai alá egy gyors halál reményében. Végezetül pedig megjelennek a nagyra nőtt szalamandrák is, az Ancien Salamander formájában, aki ugyanazt csinálja, mint a Hunting Pack variáns, csak jobban és drágábban, illetve az Ancient Stegadon Engine of the Gods verziója, mely brutálisan sebző fényvarázslattal, és "Ward Save" bónusszal támogatja a harcosainkat.

Tehenhauin is kap egy Ikit-éhez hasonló egyedi fejlesztési mechanikát, a Sacrifices to Sotek piramist, illetve egyedi küldetéseket, melyek teljesítéséért többek között narancsszínnel ellátott Regiments of Renown-ok is járnak. A Cult of Sotek minden lordja harc után szerezhet áldozatokat a legyőzött seregből, kikből egy bizonyos mennyiséget feláldozva időleges bónuszokra, illetve ismét egyedi, lilán színkódolt Regiments of Reknown-okra tehetünk szert, a Skaven kutatólaborhoz hasonlóan. Egyetlen gond itt ennek a piramisnak az első szintje, ugyanis ameddig nem tudunk fellépni a következőre, minden Saurus gyalogság és Temple Guard egység fenntartási díja 200%(!!!)-al megnő. Úgyhogy eleinte kénytelen leszünk virtuóz Skink-irányítási képességünkkel túlélni.

Öt technológiát kifejleszteni valóban nem egy túlkomplikált feladat.

Öt technológiát kifejleszteni valóban nem egy túlkomplikált feladat.


Sajnálatos módon sem a DLC, sem pedig a patch nem javította ki a játék véletlenszerű kilépésének hibáját. Pontosan nem sikerült megállapítanom ennek a kiváltó okét, de sanda gyanún az, hogy a program nincs igazán oda az én beteges Alt+Tab szokásomnak, de az is lehet, hogy a Run in Window mód nem tetszik neki, vagy az általam használt képrögzítő program a ludas, úgyhogy ne érjen titeket váratlanul, ha véletlenül eltűnne a játék ikonja a tálcáról. Szerencsére az Autosave tökéletesen működik, de biztos, ami biztos mentsetek a nagyobb csaták után.

Összességében azonban azt kell mondanom, hogy egy nagyszerű kis adalékot csináltak a fejlesztők a játékhoz. Kiegyensúlyozottabbá, szórakoztatóbbá, kihívásokkal telibbé vált a kaland főleg az új frakcióknak. Sajnos a körök a Mortal Empires kampánytérképen csak lassulnak, de ez egy elengedhetetlen átka az egyre tartalmasabb játéknak, úgyhogy ez ne ijesszen el senkit. Az árcédula barátságos, az újdonságok nagyszerűek, ismét egy minőségi DLC a CA csapatától. Most viszont már igazán elárulhatnák a következő rész megjelenési idejét.

Total War: Warhammer II - The Prophet and The Warlock / Tesztplatform: PC

a polcon a helye
  • Stílus: RTS
  • Megjelenés: 2019. április 17.
  • Ár: 2.600 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Érdekes, tetszetős extrákkal jön a két új frakció
  • Az új egységek friss taktikai lehetőségekkel kecsegtetnek
  • Ejj azok a hosszú körök...
  • Hang
    8
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    9
8.3
4 hozzászólás

petrovicsz

6 éve, 7 hónapja és 21 napja

Újra egy jóféle frissítés, komolyan mondom, ebben a szériában még nem kellett csalódni. Mondjuk igaz, hogy nem drága, de én ezt ingyenes DLC-ként adtam volna, vagy maximum ilyen 900Ft-os áron... Persze így is veszem. röhögő smiley

válasz erre

Vidoros

6 éve, 7 hónapja és 21 napja

Ebben a sorozatban legalább nem kell csalódni. mosolygó smiley

válasz erre

VaPe

6 éve, 7 hónapja és 21 napja

Normális árú DLC korrekt tartalommal, tetszik. mosolygó smiley

válasz erre

Patrik94

6 éve, 7 hónapja és 21 napja

Érdekes hogy most kapott külön értékelést ez a dlc. Ennyire különleges lenne? meglepett smiley

válasz erre
Total War: Warhammer II - The Prophet and The Warlock
2.600 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások