Elsősorban kifogásolták a leegyszerűsödött játékmenetet, a tengeri csaták hiányát, továbbá a történelmi események helyett feldolgozott fantasy témát. A legjobban a fejlesztő illetve a kiadó megjelenés utáni tervei / elképzelései verték ki a biztosítékot. Erre jelen tesztalanyunk is példa, ezért mindenképpen szeretnék rá néhány mondatban kitérni.
Az első pofon a megjelenéskor érkezett, kiderült ugyanis, hogy a Káosz, mint választható oldal nem került be a végső változatba ( aki ismeri az univerzumot, tudhatja, nélkülük nincs Warhammer), hanem egy combos, majd húsz eurós dlc csomag formájában juthatott hozzá a megjelenés napján az, aki szerette volna a teljes élményt magáénak tudni.
Már a vámpírok sem a barátaink...
A gond csupán az, már az alapjáték kemény 60 eurót kóstál, így nagyon sokan és sokat panaszkodtak -amúgy jogosan- a fórumokon emiatt, nem értve a készítők lépéseit.
Azóta a The Grim and Grave a negyedik kiegészítő ami megjelent, 'természetesen' további eurókért cserébe. A játékhoz egyébként a szokásos javításoktól eltekintve semmiféle ingyenes tartalom nem érkezett, és úgy tudom nincs is tervbe véve ilyesmi, ami újabb tőrdöfésnek tűnik a cserbenhagyott vásárlók irányába. Lássuk azonban mit is tartogat számunkra a körülbelül három ezer forintért beszerezhető bővítmény.
A Birodalom oldalára több új egység és egy hős is érkezik, akik plusz impulzust adhatnak a csaták zűrzavarában. Az egyik belépő vezér Volkmar the Grim, Sigmar főpapja, aki nemcsak hogy remek vezető, de rettenetes bajnok is, és egy lenyűgöző, lovak által vontatott oltárszerűségen robog a csatába, közben imáival lelket öntve a vele egy oldalon harcolókba.
Jól van maradjatok csendben - hátha nem vesznek észre!
A harcba hívható katonák közé felsorakoznak a Knight of the Blazing Sun rend bátor lovagjai, akik páncélzatban ugyan kissé gyengébbek társaiknál, de merész rohamaik és a mágia iránti nagyobb ellenálló képességeik teszik őket félelmetes harcosokká. Az otthonuk védelmében fegyvert ragadó milicistákkal pedig inkább gerilla hadműveleteket tudunk végrehajtani: gyorsan mozognak, és könnyen lehet velük felderítéseket végezni.
A vámpírok is kaptak egy új vezetőt, név szerint Helman Ghorst-ot. Ő a sötét mágiák nagymestere, aki nem a közelharcban jeleskedik, hanem a távolból irányítva igyekszik érvényesülni. Szervezése alatt gyorsabbak az elindított kutatások,egységeink mérgezési bónuszt is kapnak, méltó vetélytársa lesz az emberek varázslóinak.
Kiegészítésként jöttek hozzá a ghoulkirályok, akik villámgyors csatamágusok, és idézésben verhetetlenek. Velük egészülnek ki tehát a mindent elpusztítani vágyó vérszívók hordái, illetve a taktikai repertoáunk is bővül egy hadi gépezettel, amely félelmet kelt ellenségei szívében, és kiválóan használható élőhalott seregeink támogatására.
Nézd, milyen szépen világít!
Ennyi és nem több a Grim and Grave, de összeségében elmondható róla, hogy ár / érték arányban itt kaphatjuk a legtöbb tartalmat a pénzünkért. Ajánlani a fentiek tükrében félve tudom csak, és nagyon remélem hogy a Creative Assemlbly figyeli a visszajelzéseket és villámgyorsan visszaterelik ezt a méltán népszerű sorozatot a megfelelő irányvonalba. Addig is irány az Óvilág, találkozunk a csatatéren!