Stealth Inc: A Clone in the Dark teszt

2013. július 31.
71.5401
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Lac profilja, adatai
Lac
Feltételezem, hogy sok ember fejében megfordult már, hogy mi lenne, ha valaki ötvözné a kedvenc játékait, és egy olyan programot tenne le az asztalra, amelynek minden szegmenséből árad a tökéletesség. Nos, a Curve Studios tagjainak is hasonló gondolatok járhattak a fejükben, amikor nekiálltak a legújabb játékuk készítésének, hiszen a Stealth Inc indítása utáni két percben több játékra ismertem rá, mint amennyivel idén összesen játszottam. Az azonban, hogy az eredmény egy kinemesített példány-e, vagy egy korcsra hajaz-e inkább, elég fontos kérdés. Lássuk hát!


Amikor megkaptam a játék kódját, aktiváltam, majd amíg a letöltés folyt, utánanéztem, hogy mégis mivel lesz dolgom. Elsőre nem sok információt találtam, ám mentségemre legyen mondva, hogy nem sok időm volt keresgélni, a játék ugyanis pillanatok alatt lejött, lévén egy alig száz megás programról van szó. Éppen emiatt nem voltam túlságosan bizakodó, mialatt a betöltő-képernyőt néztem, hiszen, bár nincs problémám az indie játékokkal, annyira nem is vagyok oda értük. Elismerem, vannak jó casual játékok, azonban én a Vitára elsődlegesen úgy gondolok, mint a komolyabb játékok számára létrehozott kis képernyős masinára. Meglepő módon azonban pár perc játék után azt vettem észre, hogy bizony már egy órája ugrabugrálók a különböző lézerek és robotok között, mialatt egyre jobban forr az agyvizem a sokszor frusztráló nehézség miatt. Mondhatjuk tehát, hogy rögtön beleszerettem.

Splinter Cell 2D: The Return of GLaDOS

Splinter Cell 2D: The Return of GLaDOS


A Stealth Inc: A Clone in the Dark egy oldalnézetes platformjáték, amelyben a célunk nem más, minthogy emberünket - klónunkat - irányítva kijussunk a tesztkamrákból. Persze a készítők úgy voltak vele, hogy az nem lenne elég kihívás, ha csak fütyörészve kellene kisétálnunk az ajtón, így számos akadályt húztak fel elénk. Biztonsági kamerák figyelik a tereket, robotok járőröznek, lézerek álljak el az utat, és egyéb objektumok próbálnak eltenni minket láb alól, mialatt a kapcsolók között szaladgálva próbálunk rájönni az aktuális pálya mechanikájára. A fejtörők megoldásához nem csak az agyunkat, hanem az ügyességünket is kell használnunk, valamint néha bizony a szerencse sem árt, ha mellénk szegődik. Az időzítés kritikus dolog, századmásodperceken múlhat egy-egy manőver kimenetele. A Stealth Inc egyébként pörgős játék, egy-egy szintet egy perc alatt teljesíthetünk, és elég sűrűn ment is a pályák alatt, így ha elvérzünk, csupán pár másodperccel kerülünk hátrább a halálunk pillanatához képest.

No signal, no problem

No signal, no problem


A játék érdekes keverék a Super Mario-nak, a Splinter Cell szériának, valamint a Portalnak. Platformról platformra ugrálunk, hogy aztán gyorsan beiszkoljunk a sötétségbe az ellenség figyelő szemei elől, és ott csendben várva megtervezzük a következő lépést. Persze a tervünkbe hiba csúszhat, aminek hatására pillanatok alatt elhalálozhatunk - ilyenkor nem csak a klónunk elvesztése felett érzett szívbemarkoló fájdalommal kell szembenéznünk, hanem a játék (vagy maga a tesztkamra?) kritizáló beszólásaival is, amelyek azonban GLaDOS becsmérléseivel ellentétben nem hallunk, hanem a falakon olvashatunk.

Technikai oldalról nézve sem nagyon tudok belekötni a játékba. A grafika pofás, kellően stílusos, de semmi komolyságra nem szabad számítani. A zenék kifejezetten jól sikerültek, rajtuk, valamint az effekteken kívül nem hallhatunk mást, azonban nem is nagyon hiányzott a szöveg, a játék jellegéből adódóan inkább zavaró lett volna, ha az ismétlődő halálok esetén újra és újra végig kellett volna hallgatnom a gyatra teljesítményemre vonatkozó kommenteket.

Az év főnöke

Az év főnöke


A játékról tudni érdemes, hogy nem a PS Vita az első konzol, amelyen tiszteletét teszi. A Curve Studios alkotása eredetileg két éve jelent meg Stealth Bastard néven Windows-ra, majd onnan lassan továbbkúszott a különböző operációsrendszere, úgymint Linuxra, OSX-re, valamint nemrégiben Androidra is. Mivel nem natív Vita-s címről beszélünk, ezért talán nem ér senkit meglepetésként, hogy a játék nem igazán használja ki a gép adottságait. Nincs se giroszkóp, se touchpad használat, bár szerencsére az érintőképernyőt van értelme tapizni, mivel a menüpontokban könnyebben navigálhatunk íj módon, de a játék kiválóan irányítható a fizikai gombokkal is.

"Nem tudom, hogy mi ez, de akkor is megnyomom!"

"Nem tudom, hogy mi ez, de akkor is megnyomom!"


Mindent összevetve nagyon bejött a Curve Studios játéka. Bár azt nem foghatjuk rá, hogy szabályosan pumpálja az adrenalint a vérünkbe, kellemes el lehet vele lenni. A nem "Vita-nativitás" miatt ugyan nem igazán használja ki a gép adta lehetőségeket, de őszintén szólva el sem tudom képzelni, hogy mily módon tehetné. Ez tehát nem a készítők hibája, hanem a lehetőségeké - bármennyire is furcsán hangozhat ez. Akinek bejönnek az olyan játékok, ahol nem csak az agyunkat, hanem az ügyességünket és precizitásunkat is használunk kell, biztosan nem fog csalódni a Stealth Inc: A Clone in the Darkban.

Stealth Inc: A Clone in the Dark / Tesztplatform: PlayStation Vita

a polcon a helye
  • Stílus: Platformer
  • Megjelenés: 2013. július 24.
  • Ár: Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Remek játékmenet
  • Hangulatos főcímzene
  • A grafikára ráférne egy kis javítás
  • Hang
    8
  • Grafika
    6
  • Játszhatóság
    10
  • Hangulat
    8
8
13 hozzászólás

szabo1998

12 éve, 8 hónapja és 7 napja

Ki akarom probálni

válasz erre

Vendég

12 éve, 8 hónapja és 25 napja

NoVa13 írta:
Jónak néz ki! kipróbálnámröhögő smiley
Ha van Vita-d megteheted.

válasz erre

[Tiltott felhasználó!]

12 éve, 8 hónapja és 25 napja

[Tiltott felhasználó!]

Vendég

12 éve, 9 hónapja és 4 napja

Amióta megjelent ez a játék Vita-ra, azóta gondolkozok a beszerzésén. Most már tuti, hogy beszerzem! Kösz a tesztet!

válasz erre

Krees9116

12 éve, 9 hónapja és 6 napja

Zseniális kis játék, a Spelunky után a kedvencem a platformer kategóriában. Bár nekem még Stealth Bastard néven van meg röhögő smiley

válasz erre

richie8

12 éve, 9 hónapja és 7 napja

Hmm, nem az én műfajom a képek alapján, de akinek bejön, annak jó játékot kívánok! mosolygó smiley

válasz erre

Tibee984

12 éve, 9 hónapja és 7 napja

Egész jó így a Blog alapján majd kipróbálom röhögő smiley

válasz erre

totyak

12 éve, 9 hónapja és 7 napja

Lac írta:
A játék eredetileg PC-s, Stealh Bastard néven van kint.
Erről nem tudtam, viszont továbbra is inkább handheld gépeken tudom jobban elképzelni a játékot.

válasz erre

Lac

12 éve, 9 hónapja és 7 napja

totyak írta:
Mikor elkezdtem olvasni az írást, rögtön rájöttem, hogy indie játékról van szó, már csak a képek alapján is, de azt hittem, hogy PC-re. el is keseredtem egy picit, mert PC-n nagyon ritkán jönnek be az ilyen játékok. Aztán megláttam, hogy Vita-ra is megjelent és rögtön jobban éreztem magam. Valahogy az ilyen ugri-bugri indie játékokat jobban el tudom képzelni hordozható konzolokon és ilyen formában még játszanék is vele.
A játék eredetileg PC-s, Stealh Bastard néven van kint.

válasz erre

totyak

12 éve, 9 hónapja és 7 napja

Mikor elkezdtem olvasni az írást, rögtön rájöttem, hogy indie játékról van szó, már csak a képek alapján is, de azt hittem, hogy PC-re. el is keseredtem egy picit, mert PC-n nagyon ritkán jönnek be az ilyen játékok. Aztán megláttam, hogy Vita-ra is megjelent és rögtön jobban éreztem magam. Valahogy az ilyen ugri-bugri indie játékokat jobban el tudom képzelni hordozható konzolokon és ilyen formában még játszanék is vele.

válasz erre

marco

12 éve, 9 hónapja és 7 napja

Ezzel én is elleszek majd, ha lesz időm picit játszani.

válasz erre

Vendég

12 éve, 9 hónapja és 7 napja

jobban nez ki mint a pc verzio röhögő smiley

válasz erre
12a(z) 2 -ből
Stealth Inc: A Clone in the Dark
nincs ár
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
Maniac profiljamarco profilja