Stealth Inc: A Clone in the Dark teszt

2013. július 31.
71.5631
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Lac profilja, adatai
Lac
Feltételezem, hogy sok ember fejében megfordult már, hogy mi lenne, ha valaki ötvözné a kedvenc játékait, és egy olyan programot tenne le az asztalra, amelynek minden szegmenséből árad a tökéletesség. Nos, a Curve Studios tagjainak is hasonló gondolatok járhattak a fejükben, amikor nekiálltak a legújabb játékuk készítésének, hiszen a Stealth Inc indítása utáni két percben több játékra ismertem rá, mint amennyivel idén összesen játszottam. Az azonban, hogy az eredmény egy kinemesített példány-e, vagy egy korcsra hajaz-e inkább, elég fontos kérdés. Lássuk hát!
 


Amikor megkaptam a játék kódját, aktiváltam, majd amíg a letöltés folyt, utánanéztem, hogy mégis mivel lesz dolgom. Elsőre nem sok információt találtam, ám mentségemre legyen mondva, hogy nem sok időm volt keresgélni, a játék ugyanis pillanatok alatt lejött, lévén egy alig száz megás programról van szó. Éppen emiatt nem voltam túlságosan bizakodó, mialatt a betöltő-képernyőt néztem, hiszen, bár nincs problémám az indie játékokkal, annyira nem is vagyok oda értük. Elismerem, vannak jó casual játékok, azonban én a Vitára elsődlegesen úgy gondolok, mint a komolyabb játékok számára létrehozott kis képernyős masinára. Meglepő módon azonban pár perc játék után azt vettem észre, hogy bizony már egy órája ugrabugrálók a különböző lézerek és robotok között, mialatt egyre jobban forr az agyvizem a sokszor frusztráló nehézség miatt. Mondhatjuk tehát, hogy rögtön beleszerettem.

Splinter Cell 2D: The Return of GLaDOS

Splinter Cell 2D: The Return of GLaDOS


A Stealth Inc: A Clone in the Dark egy oldalnézetes platformjáték, amelyben a célunk nem más, minthogy emberünket - klónunkat - irányítva kijussunk a tesztkamrákból. Persze a készítők úgy voltak vele, hogy az nem lenne elég kihívás, ha csak fütyörészve kellene kisétálnunk az ajtón, így számos akadályt húztak fel elénk. Biztonsági kamerák figyelik a tereket, robotok járőröznek, lézerek álljak el az utat, és egyéb objektumok próbálnak eltenni minket láb alól, mialatt a kapcsolók között szaladgálva próbálunk rájönni az aktuális pálya mechanikájára. A fejtörők megoldásához nem csak az agyunkat, hanem az ügyességünket is kell használnunk, valamint néha bizony a szerencse sem árt, ha mellénk szegődik. Az időzítés kritikus dolog, századmásodperceken múlhat egy-egy manőver kimenetele. A Stealth Inc egyébként pörgős játék, egy-egy szintet egy perc alatt teljesíthetünk, és elég sűrűn ment is a pályák alatt, így ha elvérzünk, csupán pár másodperccel kerülünk hátrább a halálunk pillanatához képest.

No signal, no problem

No signal, no problem


A játék érdekes keverék a Super Mario-nak, a Splinter Cell szériának, valamint a Portalnak. Platformról platformra ugrálunk, hogy aztán gyorsan beiszkoljunk a sötétségbe az ellenség figyelő szemei elől, és ott csendben várva megtervezzük a következő lépést. Persze a tervünkbe hiba csúszhat, aminek hatására pillanatok alatt elhalálozhatunk - ilyenkor nem csak a klónunk elvesztése felett érzett szívbemarkoló fájdalommal kell szembenéznünk, hanem a játék (vagy maga a tesztkamra?) kritizáló beszólásaival is, amelyek azonban GLaDOS becsmérléseivel ellentétben nem hallunk, hanem a falakon olvashatunk.

Technikai oldalról nézve sem nagyon tudok belekötni a játékba. A grafika pofás, kellően stílusos, de semmi komolyságra nem szabad számítani. A zenék kifejezetten jól sikerültek, rajtuk, valamint az effekteken kívül nem hallhatunk mást, azonban nem is nagyon hiányzott a szöveg, a játék jellegéből adódóan inkább zavaró lett volna, ha az ismétlődő halálok esetén újra és újra végig kellett volna hallgatnom a gyatra teljesítményemre vonatkozó kommenteket.

Az év főnöke

Az év főnöke


A játékról tudni érdemes, hogy nem a PS Vita az első konzol, amelyen tiszteletét teszi. A Curve Studios alkotása eredetileg két éve jelent meg Stealth Bastard néven Windows-ra, majd onnan lassan továbbkúszott a különböző operációsrendszere, úgymint Linuxra, OSX-re, valamint nemrégiben Androidra is. Mivel nem natív Vita-s címről beszélünk, ezért talán nem ér senkit meglepetésként, hogy a játék nem igazán használja ki a gép adottságait. Nincs se giroszkóp, se touchpad használat, bár szerencsére az érintőképernyőt van értelme tapizni, mivel a menüpontokban könnyebben navigálhatunk íj módon, de a játék kiválóan irányítható a fizikai gombokkal is.

"Nem tudom, hogy mi ez, de akkor is megnyomom!"

"Nem tudom, hogy mi ez, de akkor is megnyomom!"


Mindent összevetve nagyon bejött a Curve Studios játéka. Bár azt nem foghatjuk rá, hogy szabályosan pumpálja az adrenalint a vérünkbe, kellemes el lehet vele lenni. A nem "Vita-nativitás" miatt ugyan nem igazán használja ki a gép adta lehetőségeket, de őszintén szólva el sem tudom képzelni, hogy mily módon tehetné. Ez tehát nem a készítők hibája, hanem a lehetőségeké - bármennyire is furcsán hangozhat ez. Akinek bejönnek az olyan játékok, ahol nem csak az agyunkat, hanem az ügyességünket és precizitásunkat is használunk kell, biztosan nem fog csalódni a Stealth Inc: A Clone in the Darkban.

Stealth Inc: A Clone in the Dark / Tesztplatform: PlayStation Vita

a polcon a helye
  • Stílus: Platformer
  • Megjelenés: 2013. július 24.
  • Ár: Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Remek játékmenet
  • Hangulatos főcímzene
  • A grafikára ráférne egy kis javítás
  • Hang
    8
  • Grafika
    6
  • Játszhatóság
    10
  • Hangulat
    8
8
13 hozzászólás

szabo1998

12 éve, 10 hónapja

Ki akarom probálni

válasz erre

Vendég

12 éve, 10 hónapja és 18 napja

NoVa13 írta:
Jónak néz ki! kipróbálnámröhögő smiley
Ha van Vita-d megteheted.

válasz erre

[Tiltott felhasználó!]

12 éve, 10 hónapja és 18 napja

[Tiltott felhasználó!]

Vendég

12 éve, 10 hónapja és 25 napja

Amióta megjelent ez a játék Vita-ra, azóta gondolkozok a beszerzésén. Most már tuti, hogy beszerzem! Kösz a tesztet!

válasz erre

Krees9116

12 éve, 10 hónapja és 27 napja

Zseniális kis játék, a Spelunky után a kedvencem a platformer kategóriában. Bár nekem még Stealth Bastard néven van meg röhögő smiley

válasz erre

richie8

12 éve, 11 hónapja

Hmm, nem az én műfajom a képek alapján, de akinek bejön, annak jó játékot kívánok! mosolygó smiley

válasz erre

Tibee984

12 éve, 11 hónapja

Egész jó így a Blog alapján majd kipróbálom röhögő smiley

válasz erre

totyak

12 éve, 11 hónapja

Lac írta:
A játék eredetileg PC-s, Stealh Bastard néven van kint.
Erről nem tudtam, viszont továbbra is inkább handheld gépeken tudom jobban elképzelni a játékot.

válasz erre

Lac

12 éve, 11 hónapja

totyak írta:
Mikor elkezdtem olvasni az írást, rögtön rájöttem, hogy indie játékról van szó, már csak a képek alapján is, de azt hittem, hogy PC-re. el is keseredtem egy picit, mert PC-n nagyon ritkán jönnek be az ilyen játékok. Aztán megláttam, hogy Vita-ra is megjelent és rögtön jobban éreztem magam. Valahogy az ilyen ugri-bugri indie játékokat jobban el tudom képzelni hordozható konzolokon és ilyen formában még játszanék is vele.
A játék eredetileg PC-s, Stealh Bastard néven van kint.

válasz erre

totyak

12 éve, 11 hónapja

Mikor elkezdtem olvasni az írást, rögtön rájöttem, hogy indie játékról van szó, már csak a képek alapján is, de azt hittem, hogy PC-re. el is keseredtem egy picit, mert PC-n nagyon ritkán jönnek be az ilyen játékok. Aztán megláttam, hogy Vita-ra is megjelent és rögtön jobban éreztem magam. Valahogy az ilyen ugri-bugri indie játékokat jobban el tudom képzelni hordozható konzolokon és ilyen formában még játszanék is vele.

válasz erre

marco

12 éve, 11 hónapja

Ezzel én is elleszek majd, ha lesz időm picit játszani.

válasz erre

Vendég

12 éve, 11 hónapja

jobban nez ki mint a pc verzio röhögő smiley

válasz erre
12a(z) 2 -ből
Stealth Inc: A Clone in the Dark
nincs ár
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
Maniac profiljaPatrik94 profiljaMonyo profilja