Screamride teszt

2015. március 06.
70.7771
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
marco profilja, adatai
marco
A Frontier Development nem kispályás a hullámvasutas játékokkal kapcsolatban, legismertebb sorozatuk a témában a RollerCoaster Tycoon széria, de a kevésbé ismert címek közül a Thrillville-t és a Coaster Crazy-t is a csapat készítette. Nem meglepő hát hogy idén sem hagynak minket vidámparkos sikítozás nélkül, a napokban megérkezett az Xbox exkluzivitást élvező ScreamRide!
 


Azt már az első pillanatokban látjuk, a helyszín és az időpont sem a szokásos, a nem túl távoli jövőben, egész pontosan 2050-ben járunk, ahol az unatkozó polgárok legnagyobb szórakozása, hogy extrém hullámvasutakon múlassák rengeteg szabadidejüket. Természetesen a rengeteg újonan épülő coaster komoly tesztelést kíván, amihez mi más is lenne a legmegfelelőbb alany mint néhány ember. A próbababák helyett tehát becsüccsennek a próbaemberkék és kezdetét veszi a sikolymenet.

Bár a fentiekből úgy tűnhet, rendelkezik némi sztorival a ScreamRide, ez nincs így, egy valamivel több mint 50 pályából álló ügyességi stuffról beszélünk, ahol pályáról pályára kell ugyanazt tennünk, minél több pontot gyűjteni, minél őrültebb módon. Több helyszínen tehetjük próbára tudásunkat, helyszínenként háromszor három különböző stílusban. ScreamRider, Demolition Expert és Engineer elnevezésű feladataink vannak, az első a hagyományos hullámvasút élmény, a másodikban bizonyos épületeket kell rombolnunk, az utolsóban pedig a a befejezetlen coastereket kell nekünk befejezni minél furmányosabb módon.

Mindenki kész? Akkor irány a áááááááááááááááá!!!!

Mindenki kész? Akkor irány a áááááááááááááááá!!!!


A ScreamRider módban többen ülünk egy kocsiban, a feladatunk pedig végigmenni a pályán, minél több pontot gyűjtve. A hullámvasút persze nem csak móka és kacagás, ahogy egyre előrébb jutunk a játékban, úgy nehezedik is, az egyre élesebb kanyarok mellett megjelennek a különböző akadályok és ugratók is. Több mindenért kapunk bónuszt, valamint turbó is van, amivel rendesen meg lehet hajtani a szecskát, a lényeg hogy a vaspályán maradjunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen az éles kanyarokban csodálatos repülésben lehet részönk ha nem figyelünk eléggé.

A Demolition Expert igazán nagyszerű móka, ugyanis rombolnunk kell különböző épületeket, a cél itt is a minél magasabb pontszám, amit természetesen a minél ügyesebben kivitelezett becsapódásokkal tudunk elérni. Ha elsőre nem sikerül a pusztítás, természetesen van több lehetőségünk, hiszen több kapszula áll rendelkezésünkre, hogy a feladatot elvégezzük. Vannak különböző tárgyak, amivel maximalizálni tudjuk a pusztítást, ilyen például a robbanó hordó, ami rendesen meg tudja bolygatni a dolgokat.

Kabin kalibrálva. Övek becsatolva. Robbanjunk!

Kabin kalibrálva. Övek becsatolva. Robbanjunk!


Az Engineer mód fog leginkább a Tycoon játékok kedvelőinek a kedvében járni, itt ugyanis egy félkész hullámvasút befejezése a cél, aminél minél nehezebben teljesíthető vagy épp minél több sikítást kiváltó pályát kell megalkotnunk. Nem áll túl sok építkezési lehetőség rendelkezésünkre, de azért lehet ügyes pályákat alkotni és bár korlátok közé van szorítva a kreativitás, ha valaki igazán sok energiát fektet bele, nagyszerű pályákat tud alkotni.

Az említett három játéktípus a Carrier mód részét képezi, de kapunk egy Sandbox terepet is, ahol többféle hullámvasútat több féle helyszínen tudunk felépíteni, fontos azonban, hogy a Carrier módban megszerzett tapasztalatok és megnyitott elemek szükségesek ahhoz hogy itt valóban kiélhessük vágyainkat. Az itt létrehozott műveinket egyébként megoszthatjuk a nagyközönséggel is, a pályák feltölthetők és azokat bárki kipróbálhatja.

Építsünk jól, hogy más szívjon jól! :)

Építsünk jól, hogy más szívjon jól! :)


Az Online részlegben mi is megnézhetjük mások alkotásait, ebben egész őrült ötletek vannak, mint például a Loch Ness-i szörnyet mintázó coaster, vagy egy olyan pálya, ami körbe-körbe megy és turbóval végigtolva a végén embereink gyakorlatilag elszédülnek. Mivel folyamatosan töltik fel a játékosok a pályákat, ezért ez egy állandóan bővülő és mindig új játékélményt nyújtó mód a játékban, ahová érdemes lesz minden nap felnézni és teljesíteni egy-egy újabb érdekesnek tűnő kihívást.

Grafika és úgy általában a képi megjelenítés tekintetében nem kell túl sokat gondolkodnunk a pontozáson, hiszen nem igazán kell sok mindennek szépnek lennie, az egyenes vonal az egyenes, a görbe meg görbe. Épp ezért fura kissé, hogy semmi extrát nem villant a ScreamRide, nincsenek benne érdekes effektek, vagy monumentális látványosságok, pedig nem kell egyszerre milliárdnyi objektumot megmozgatni. Persze az látszik, hogy a fizikára sok hangsúlyt fektettek a fejlesztők - bár ennek némileg ellentmond az időnként egész érdekes pózban csavarodó emberi test.

Szállj, repülj velünk hát! Gyere szállj, minden éjen át...

Szállj, repülj velünk hát! Gyere szállj, minden éjen át...


A hangtól sem fogjuk eldobni magunkat, minimális aláfestő zene és kevés hangeffekt jellemzi a játékot, pedig egy ilyen futurisztikus környezetet azért meg lehetett volna pakolni érdekes hanghatásokkal. Persze a kocsi ahogy siklik, a turbó, a sikítás, ezeknek megvan a maga hangja, de na... Azért jó lett volna valami plusz.

Összességében egy szórakoztató, ámbár nem túl változatos játékot kapunk a ScreamRide személyében, amely azért a jelenlegi konzolgenerációra sikeresen becsempész egy manapság eléggé eltűnőfélben lévő játékhangulatot. Ha nem is a stílus kiemelkedő darabja, de mindenképp kipróbálásra ajánlott a ScreamRide, ideig-óráig biztosan jól el lesz vele bárki.

Screamride / Tesztplatform: XBOX ONE

jó lesz ez!
  • Stílus: Szimulátor
  • Megjelenés: 2015. március 06.
  • Ár: 10.999 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • a hullámvasút jóóóó!:)
  • szokatlan helyszín
  • pályaszerkesztő
  • kevés pálya
  • nem túl változatos
  • Hang
    7
  • Grafika
    6
  • Játszhatóság
    8
  • Hangulat
    7
7
ScreamRide! '>
ScreamRide! '>
10 hozzászólás

fnx

11 éve, 1 hónapja és 22 napja

Nem rossz

válasz erre

petrovicsz

11 éve, 2 hónapja és 2 napja

Nekem ez a játék nagyon tetszik! A régi boxomra meg is veszem, örülök hogy jön még rá valami! röhögő smiley

válasz erre

Yanez

11 éve, 2 hónapja és 4 napja

Az ilyen játékokat Oculus Rift-el kellesz majd nyomatni!

válasz erre

Yanez

11 éve, 2 hónapja és 4 napja

Az ilyen játékokat Oculus Rift-el kellesz majd nyomatni!

válasz erre

richie8

11 éve, 2 hónapja és 5 napja

Engem a grafika fogott meg leginkább, el tudnék viselni egy Rollercoaster Tycoon HD Remaster-t röhögő smiley

válasz erre

Tommy

11 éve, 2 hónapja és 5 napja

Valahogy ezt elviselném PS-en is!mosolygó smiley

válasz erre

WillThaWheel

11 éve, 2 hónapja és 5 napja

Érdekes lehet a leírtak alapján ,bár én szívesebben hullámvasútaznék élőben..mosolygó smiley

válasz erre

ENCELADUS

11 éve, 2 hónapja és 5 napja

Ronalddo írta:
Nem rossz nem rossz de kicsit drágának tűnik nekem 15k-ért XO-ra...
Ez az egyik nagy hátránya a konzoloknak.

válasz erre

Ronalddo

11 éve, 2 hónapja és 5 napja

Nem rossz nem rossz de kicsit drágának tűnik nekem 15k-ért XO-ra...

válasz erre

totyak

11 éve, 2 hónapja és 5 napja

Trailerek és játékvideók alapján nagyon jó benyomást tett rám. És az itteni 7 pont sem rossz egy ilyen játéknál.

válasz erre
ScreamRide
10.999 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
rDAVE profiljaPatrik94 profiljaManiac profilja