Advertisement

Pac-Man teszt

2011. március 31.
81.9911
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Alex profilja, adatai
Alex
Sárga színű, nagyszájú, folyton zabál, állandóan szellemeket lát, mégis mindenki szereti! Igen, ő Pac-Man! Most biztosan csodálkozó vizslaszemekkel kérditek: mit keres a tesztek között egy több mint 30 éves játék? A választ a dátum indokolja! Mindenki tudja, hogy április első napja a nagyszerű tréfák és bolondságok ideje. Egy évekkel korábbi vicces ötletem után például nagy erőkkel kivonult a tűzoltóság, de szerencsére a viccnek nagyobb volt a füstje, mint a lángja. Most már nem vagyok rá büszke, de majd egy blogban mesélek róla, ha kíváncsiak vagytok. Tréfát természetesen nem űzünk nagyra becsült olvasóinkkal, főleg olyat nem, ahol szükség lehet tűzoltásra. Égni maximum én fogok, ha nem tetszik az alábbi teszt. Merthogy április 1. alkalmából most egy bolondos, de teljes értékű Pac-Man teszt következik. Ismerjétek meg a mesterművet, amely egyike volt a világ első videojátékainak!
 


Történetünk a 70-es évek legvégén kezdődik. Ebben a korszakban még nem voltak annyira elterjedtek az otthoni konzolok és számítógépek mint manapság, így a fiatalság játéktermekben múlatta az időt. Az ambiciózus Toru Iwatani, akinek nevéből jó eséllyel kiderül nemzetisége, szintén a fiatalságot képviselte, azonban még a játékélménynél is jobban szerette a megalkotni magukat a játékokat. A tény, hogy az ifjú Iwatani egy történelmi napon megéhezett, remekül bizonyítja, hogy a játékfejlesztők és programozók is csak valódi hús-vér emberek. Szóval feltörekvő hősünk nemes egyszerűséggel rendelt egy pizzát, amely olasz csoda még a felkelő nap országában is népszerű, majd a futárra várakozva játékötleteken agyalt. Éhesen azonban nem lehet dolgozni! Végre megjött a kerek tészta, és Iwatani boldog mosollyal kivett egy szeletet. Az első falat után ismét a dobozra pillantott, és ebben a pillanatban... végre megvolt! Ott látta maga előtt új játéka főhősét! Izgalmában keresztbe lenyelte az egész szelet pizzát, majd tollat és papírt ragadott és tervezgetni kezdett. Valahogy így történhetett Pac-Man születése, hiszen főszereplőnk pontosan úgy néz ki, mint egy tojásos pizza sok sajttal, amiből valaki már elfogyasztott egy darabot. Toru Iwatani később egy kis ellentmondásba keveredett, hiszen évekig cáfolta ezt a legendát. Később azonban beismerte, bár talán csak engedett a nyomásnak. Az igazság talán sosem derül ki, de elképzelhető, hogy a játék alkotója valóban egy pizza látványából merítette az ötletet. Ebből kiindulva sokat gondolkodtam, vajon milyen játék születik, ha Iwatani aznap pacalpörköltet ebédel? Talán Pacal-Man.

Pac-Man teszt - 2. kép

Pac-Man végül 1980. májusában jelent meg Japánban. Akkor még Puck-Man volt a címe. Végső nevét Amerikában nyerte el, amikor az előrelátó jenkiknek eszébe jutott, hogy néhány honfitársuk esetleg kreatív módon értelmezi a címet. Egész pontosan attól féltek a helyi üzemeltetők, hogy a Puck szó első betűjét F-re változtatják a videojátékok mellett betűjátékokra is kapható viccmesterek. Nem kell sok angoltudás hozzá, hogy felismerjük: az így kapott cím sokkal inkább utalt az akkoriban kiteljesedő VHS videokazetta piac valamelyik erotikus gyöngyszemére, mintsem egy játékra. Bár az is igaz, hogy Teresa Orlowski, azaz Foxy Lady, az említett téma koronázatlan királynője sok érdekes játékot megmutatott ezen időszakban debütáló filmjeiben. Ismeri valaki a művésznő munkásságát?

Pac-Man teszt - 3. kép

De most, Teresa után, aki mindenféle állítmányban jeleskedett, térjünk inkább vissza az alanyunkhoz. Milyen a megjelenése az immár harmincas éveit taposó pixelhősünknek? Erre csak azt mondhatom, hogy a grafika nem fika tárgya, ugyanis a játék vizuális megvalósítása egyszerű, de éppen megfelelő. A képernyőre pillantva felismerni Pac-Mant és ellenfeleit, ennél több pedig nem is kell. Amennyiben játék közben élethű fény-árnyék viszonyra, realisztikus időjárásra és váltakozó napszakokra vágysz, akkor azt javaslom, nézz ki két pálya között az ablakon. Amikor azonban visszatérsz a képernyő elé, ne az élsimítást keresd, hanem engedd, hogy magával ragadjon a sárga golyófej. Pac-Man igazi klasszikus, amely immár 31 éve hódít kicsik és nagyon körében.

Pac-Man teszt - 4. kép

Nézzük, mit is nyújt nekünk a kis pizzaképű. Először is adott egy labirintus. Ebben kell a főhőst irányítanunk, miközben gonosz, megátalkodott teremtmények az életére törnek. Ez eddig a Wolfenstein is lehetne (és további 1463 FPS játék), de itt többről van szó! Pac-Man viszonylag ritkán találkozik az említett játékban masírozó, második világháborús német katonatisztekkel. A méltán népszerűtlen Adolf sem jelenik meg, hogy ápolt bajsza alatt elmormolt sértésekkel és hatalmas fegyverekkel támadjon hősünkre. Helyettük galád szörnyek nehezítik meg a mindennapi pötty kajálást. A cél nagyon egyszerű. Végrehajtani? Na, az nem egyszerű! Ez nem csak amolyan hevenyészett pötty evészet. Fel kell falni egy-egy pályán minden apró pontot. Ahhoz, hogy meglegyen az összes pont, a játék minden pontján pontosnak kell lennünk. A befalt pontokat pontozza a játék, egy-két apró pontatlanság azonnal pontot tesz a pálya végére. Mindeközben oda kell nagyon figyelni és kitérni az üldözők elöl is.

Pac-Man teszt - 5. kép

Jegyezzétek meg egy életre: Pinky, Inky, Blinky és Clyde kedves hangzású nevek, de ők valójában mindenre elszánt szörnyetegek. Csak egyetlen célja van életüknek, elpusztítani szeretett sárga tátikánkat. Sokan nem is gondolják, de a szellemek nem ugyanolyan algoritmus szerint próbálták becserkészni Mr. Pac sárga fejét. Mindegyiküknek megvolt a saját taktikája, amely többek között a pályán elfoglalt helyzetünktől, a saját tartózkodási helyüktől és az elfogyasztott pontok számától is függött. 30 éve ez a mesterséges intelligencia még innovatívnak és egyedinek számított! Szerencsére Pac-Mant kemény byte-ból faragták. Ügyesen irányítva hülyét csinál a szörnyekből, végigszalad a pályán és közben még jól be is kajál. Na, ezt csinálja utána Batman, Superman, vagy bármilyen másik Man. Ráadásul mindezt fegyverek nélkül! Bizony! Nincs felvehető baseballütő, hatlövetű, gránátvető, ionágyú vagy termonukleáris rakéta. Ebben a játékban minden az ügyességen, a reflexeken és némi taktikai érzéken múlik. Azért van egy kis segítség is. Érdemes megennünk a labirintus néhány pontján elhelyezett bigyókat, amelyekre nem találtam jobb kifejezést. Szóval ezek a bigyók egy időre megbénítják üldözőinket. Mondhatni szörnyen merevvé, vagy merev szörnnyé válnak, kinek ahogy tetszik. A lényeg, hogy közben zavartalanul kószálhatunk Pac-Man barátunkkal a pályán. Felvehető egészségcsomag, és fedezékrendszer nincs a játékban, ha elkap valamelyik szörny, azonnal szörnyet halunk. Ígérem nem lesz több szörnyű szóvicc!

Pac-Man teszt - 6. kép

A játék 256 pályából áll. Lett volna ennél sokkal több is, ám az eredeti játéktermi változat programsoraiban megbújt egy hiba. Ennek köszönhetően az utolsó szinten szétesik a grafika és csak a pálya fele látszik. Nincs tovább! De nem könnyű idáig eljutni. Keveseknek sikerült. Azért persze akad olyan fanatikus, aki a végsőkig kipörget minden játékot. Tudjátok, az a típus, aki hardcore fokra állítja a konyhai kenyérpirítót is, vagy achivementet remél, ha csúcsforgalomban piros lámpa mellett sértetlenül átkel a körúton Az ilyen földöntúli gamerek teljesítményéből tudjuk, hogy a Pac-Manben 3 333 360 pont érhető el maximálisan. A rekordot egy Billy Mitchell nevű srác érte el először 1999-ben, tehát 19 évvel a játék megjelenése után. Kíváncsi vagyok, hogy melyik mai játékkal fognak még időt tölteni 2030-ban? Reménykedem benne, hogy a mi generációnk is tanúja lesz még igazi klasszikusok születésének.

Pac-Man teszt - 7. kép

Szeretjük az újdonságokat és jöhetnek is minden mennyiségben, de azért időnként jól esik elővenni egy 3 éves, 10 éves vagy akár annál régebbi játékot is. Pac-Man mindenesetre kiállta az idők próbáját, hiszen a mai napig készülnek remake-ek és minden létező platformra megjelent. Remélem nem bántad meg, hogy végigolvastad ezt a rendhagyó tesztet. Április elseje alkalmával egy bolondos időutazáson vettünk részt és elkalandoztunk a történelminek mondható játék világában, de holnaptól természetesen ismét az újdonságoké a főszerep! És annyit mondhatok, hogy a tavasz beköszöntével idén is gazdag játékválasztékban lesz részünk.
Vedd meg most és játssz vele már holnap!

Ez a játék egyelőre nem kapható a Play 24/7 kínálatában.Klikk ide több ezer másik játékért!

Pac-Man / Tesztplatform: Független

a polcon a helye
  • Stílus: Ügyességi
  • Megjelenés: 1980. május 22.
  • Ár: Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • 30 éve megunhatatlan
  • mindig remek hangulat
  • hosszú játékidő
  • nincs multi
  • nem túl változatos ellenfelek
  • Hang
    8
  • Grafika
    8
  • Játszhatóság
    8
  • Hangulat
    10
8.5
24 hozzászólás

BDSAeron

12 éve, 1 hónapja és 5 napja

Ez már kultusszá nőtte ki magát nagyon jó annak ellenére hogy egyszerű. Van egy Rémi Galliardos változata amint még most is sírok a röhögéstő

válasz erre

Vendég

12 éve, 10 hónapja és 2 napja

Hát ezek remek kis olvasmány volt:-)
Még ha nem is vagyok pac-man "hardcore", élvezetes volt elolvasni. Nagyon Zsíííííííír volt! Gratulálok!
Kedvet kaptam hogy rákeressek egy mai remake-re, és letoljam a kis sárga izé torkán ami belefér.
Csak egy valamit nem értek!
Ki a f..sz az a Teresa Orlowski? :-)
Töfi

válasz erre

skyfoto

12 éve, 10 hónapja és 3 napja

na Cimbi, ez brutkó teszt lett...gartula!!! Azzé a GALAXIAN is megérne egy misét...hajrá ETO!

válasz erre

Vendég

12 éve, 10 hónapja és 5 napja

Zseer teszt! VAlaki írt már tesztet egyáltalán róla?

Am szétröhögtem az agyam rajta!

válasz erre

Vendég

12 éve, 10 hónapja és 5 napja

Mennyit toltam anno ezt a kiskocsmában! Ejj szép élet volt...

válasz erre

Vendég

12 éve, 10 hónapja és 6 napja

Volt idő, amikor klasszikusokat készítettek a kóderek. Elmúlt az az idő. Pacman örök!

A cikk pedig szuper!

válasz erre

Alex

12 éve, 10 hónapja és 6 napja

Köszi mindenkinek! Örülök, hogy ilyen remek fogadtatásra talált a cikk. Szinte már pirulok.
Találkozzunk néhány nap múlva egy másik tesztben, ha nem is a Tennis for Two-ban, de mindenképpen a teniszpályákon!

válasz erre

Vendég

12 éve, 10 hónapja és 6 napja

"Pacal-Man"... :-) :-) :-) Hát megőrülök!!!

Nagyon nagy cikk!!!
Gratulálok és ezúttal meg is köszönöm az élményt!

Íme Alex, aki a szavakkal is vérprofin bánik,
akárcsak a kapussal a csocsóasztalon...



Üdv, és még1x grat:
"Red5"...
:-)

válasz erre

Shade

12 éve, 10 hónapja és 7 napja

Kell olyan pulcsi! :0

válasz erre

Vendég

12 éve, 10 hónapja és 7 napja

Ez a cikk srácok! Eszméletlen!

válasz erre

Cpt_Nihil

12 éve, 10 hónapja és 7 napja

marco írta:
Rendszerkövetelmény:
1x ZiLOG Z80 @ 3.072 MHz
1× Namco WSG (3-channel mono) @ 3.072 MHz
Vertically oriented, 224 × 288, 16 palette colors

Na azért az Unreal Engine 5-ös követelmény ottan van...

válasz erre

Lac

12 éve, 10 hónapja és 7 napja

marco írta:
Rendszerkövetelmény:
1x ZiLOG Z80 @ 3.072 MHz
1× Namco WSG (3-channel mono) @ 3.072 MHz
Vertically oriented, 224 × 288, 16 palette colors

Na bazz, pedig tényleg érdekel a cucc. Kérek majd új hardvert a Jézuskától, aztán go Pac-Man!

válasz erre
12a(z) 2 -ből
Pac-Man
nincs ár
kövesd a játékot!

 
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

marco profilja