Ninja Gaiden II teszt

2008. június 08.
76.3411
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Yoyo profilja, adatai
Yoyo
Van valami misztikus és rejtélyes a ninják életében. Ki az, aki ne játszott volna el a gondolattal, hogy fekete ruhába öltözve hajigálja a dobócsillagokat, és bánjon úgy a karddal, ahogy egy átlag ember soha nem lenne képes? Emlékszem, az első ilyen jellegű játék, amihez szerencsém volt, az a Last Ninja sorozat volt még Commodore-on. Valamiért mostanában nem erőltetik a játékkészítők ezt a témát, számomra érthetetlen módon.
 


Az utóbbi időkben talán csak a Tenchu sorozat volt említésre méltó ebben a stílusban, más pedig azért nem jut eszembe, mert vagy minősíthetetlen játékok voltak, vagy egyszerűen nem is léteztek. Kivételt képez ez alól a Ninja Gaiden, és a Ninja Gaiden Black, amik az előző generációs Xbox-on láttak napvilágot, és a mai napig sokan emlegetik, mint az egyik legkiválóbb hardcore akciójátékot. A hangsúly nem a lopakodáson, valamint a háztetőkön való akrobatikus ugráláson volt, hanem a kőkemény, izzadságszagú és látványos csatározásokon. Végre valahára, sok gamer örömére megérkezett a második rész is.


Ninja Gaiden II teszt - 2. kép

Sokan tartottak attól, hogy a Ninja Gaiden II már nem lesz ugyanolyan, mint méltán nagysikerű elődje. A sorozat első része azzal vívta ki magának a különböző médiumok és kardpárbajokra éhes emberek elismerését, hogy pokolian nehéz volt. A Team Ninja azonban azt híresztelte, hogy ez a rész egy átlag játékos képességeivel is simán végigvihető lesz, ami némi aggodalomra adhatott okot. Ez részben meg is valósult, ám bátran kijelenthetjük, hogy a nagyszerű játékmenet egy fikarcnyit sem változott. Számomra talán pont ez volt a legnagyobb baj a NGII-vel, mert egy kicsit olyan érzésem volt, mintha majdnem ugyanazt kaptam volna, mint három évvel ezelőtt.

Ninja Gaiden II teszt - 3. kép

Ez persze nem akkora gond, hiszen a játékmenet így is a kiváló szinten mozog, csupán az a baj, hogy akik anno kijátszották valamelyik elődöt, azok hamar végigkardozzák ezt a részt is. A kombók bevitele, a mozdulatok grafikai megvalósítása vajmi keveset változott. Induláskor természetesen a dragon sword és a jó öreg shuriken páros van csak nálunk, de hamar szert tehetünk az általam legjobb fegyvernek tartott Lunar Staffra valamint egyéb harci eszközökre is. Ezeket a fegyvereket fejleszthetjük is, mindegyiket háromszor. Ekkor nem csak új mozdulatokkal bővül Ryu amúgy sem gyenge harcmodora, hanem a gyilkoló alkalmatosságok is új külsőt kapnak. Vannak továbbá távolsági fegyverek, mint a fent említett shuriken, de a későbbiekben magunkhoz vehetünk íjat, valamint robbanó dobókéseket is.


Ninja Gaiden II teszt - 4. kép

Vannak továbbá varázslatok is, amiket hősünk el tud sajátítani, és hasonlóan a fegyverekhez, ezek is fejleszthetőek. Ha egyszerre több ellenfél támad ránk, akkor érdemes lehet használni ezeket a képességeket, hiszen területre hatnak. Idézhetünk apró késeket, amik az összes körzetben álló lényt sebzik, de akár az egész környéket lángba boríthatjuk, ha úgy tartja kedvünk. Nem csak az alap ellenfelekkel tudunk ilyen módon elbánni: néhány főellenség ellen is hatásosnak bizonyulhat egy magasabb szintre fejlesztett ?nimpo?.

Főellenségekkel minden pálya végén fogunk találkozni, ezek legyőzése különösen nagy koncentrációt és gyors reflexeket igényelnek. Minden esetben rá kell jönnünk, hogy mi a megfelelő taktika ellenük, hol a leggyengébbek, és milyen fegyverrel érdemes rájuk támadni. Van, akit simán le lehet győzni közelharci fegyverrel, míg mások csak akkor sebződnek, ha a megfelelő ponton találjuk el őket. Végül vannak olyanok is, akik ellen csak a távolra ható fegyverek érnek valamit.


Ninja Gaiden II teszt - 5. kép

Újdonságnak számít, hogy ezúttal a víz felszínén, illetve a víz alatt is tudunk harcolni. Mindenképpen üdvözölendő ez a lehetőség, végre nem csak azért kell hosszú perceket úszkálnunk, hogy eljussunk a-ból b-be, gyakran fognak az életünkre törni a vízben is különböző lények. Az úszással vannak apróbb gondok, kicsit nehézkés megszokni, hogyan is kell arra haladni, amerre szeretnénk, de nem olyan vészesen bonyolult a dolog. Az, hogy képesek vagyunk a víz felszínén jézus módjára futkározni, az elején kicsit idegennek hat, de egy jó ninja mindenre képes. Szerencsére ezeket a részeket nem erőltetik túlságosan, éppen akkor fognak véget érni, amikor már nagyon kezd elegünk lenni belőle.

Ninja Gaiden II teszt - 6. kép

Nincsen Ninja Gaiden platform részek nélkül, és ez alól jelen vizsgálódásunk tárgya sem kivétel. Az előző részekben kifejezetten sokat kellett pixelre pontosan ugrálgatni, ami gyakori dühöngésre, illetve a televíziónk képernyőjének joystickkel való átszabására adhatott okot. Bár ilyen helyzetek itt is előfordulnak, ezek korántsem annyira idegörlőek, mint a nagy elődben, valamint a számuk is jóval kevesebb. A NGB-ben volt egy olyan rész, ahol apró kis helikopterek lézereztek egy igen bonyolult ugrálós terepen, és ha valamelyikük eltalált, akkor kezdhettük elölről az egész pályaszakaszt. Örömmel jelenthetem, hogy ilyen idegesítő résszel emlékeim szerint nem találkoztam, így azok is végig fogják vinni a játékot, akiknek gyengébb a tűrőképességük.


Ninja Gaiden II teszt - 7. kép

Az akció viszont maradt a régi. Kifejezetten reflexjáték, nem elég betanulni a bonyolultabbnál bonyolultabb kombókat, hanem az ellenfelek mozgására is nagyon oda kell figyelni. Ha nem védekezünk eleget, illetve nem ugrunk el időben a felénk repkedő robbanó nyilak seregétől, akkor hamar véget érhet a játék. A harc talán pörgősebb is egy kicsivel az előző részeknél, de így is követhető. Érdemes először a nyilasokat illetve a keményebb ellenfeleket kiírtani a körzetben, mert ha az alap lényekre fókuszálunk rá, akkor a távolról lövöldöző lények nagyon le fognak sebezni minket. Ha mindenkit megöltünk, akkor energiánk visszanő a maximumra. Van azonban maradandó sérülés is, amit az energiacsíkunkon belül piros színnel jelez a program. Ez azt jelenti, hogy száz százalékra csak akkor gyógyulhatunk fel, ha egy olyan italt iszunk meg, ami semlegesíti ezt a csíkot. Ha elmentjük a játékot az erre alkalmas totemnél, vagy kék színű energianyalábot gyűjtünk be a legyőzött ellenfelektől, akkor is eltűnik a maradandó sérülés.


Ninja Gaiden II teszt - 8. kép

Fegyvereket, illetve egyéb kiegészítőket találhatunk ládákban, vagy vásárolhatunk is a pályákon lévő boltokban. Vannak olyan dolgok, amiket szinte nem is érdemes megvenni (pl. nyilak, mert ha kell valamelyik résznél, akkor úgy is van a közelben) míg másokra nem szabad sajnálni a nagy nehezen összegyűjtött pénzünket. Ilyenek a különböző életitalok, a varázslatot feltöltő ital, valamint a fegyverünket sem árt minél gyorsabban a maximumra fejleszteni. Ebben a játékban is megjelenik az, amit sok játékban nem igazán értek. Az egész világ veszélyben van, mi vagyunk az egyetlenek, akik szembe tudunk szállni a mindent elsöprő gonosszal, de az a fránya boltos akkor is csak pénzért hajlandó eladni nekünk a szükséges dolgokat. Hiába, ez a vadkapitalizmus.

Ha nagyon szeretnénk, akkor egy-egy pályaszakaszt megörökíthetünk az utókornak is. Ez az opció azonban majdnem feleslegesnek bizonyult számomra, hiszen amikor visszanézünk egy filmet, akkor gyakorlatilag semmi beleszólásunk nincsen a dolgok folyásába. Nem válthatunk kameranézetet, nem lassíthatjuk vagy gyorsíthatjuk a filmet, nem csinálhatunk vele az égadta világon semmit, azon kívül hogy nézzük. Ez elég nagy kapufa szerintem, mert ha meg lehetne vágni a filmet úgy, ahogy azt mi akarjuk, akkor rövid időn belül elárasztaná az internetet a rajongók által készített filmek áradata. Így viszont ez egy olyan opció, amit kevesen fognak használni.

Ninja Gaiden II teszt - 9. kép

Amit mindenképpen meg szeretnék említeni, az a külcsíny a belbecs mellett. Grafikailag az előző részek az akkori hardwareből kihozható maximumot nyújtották, az NGII viszont korántsem üt akkorát, mint elődei. Kicsit olyan hatást kelt, mintha hangyányit emeltek volna a poligonok számán, valamint áttették volna az egészet nagyfelbontásba, és ennyi. Szépnek szép, de semmi extrát nem nyújt. Ha most beraknánk az NGB-t a gépbe, és összehasonlítanánk a kettőt egymással, akkor nem biztos, hogy annyira látszanának az eltelt évek. Ez nem az NGII-t írja le, hanem talán az előd fényét emeli még jobban. A zenék és hangok kifejezetten olyanok, mintha egy az egyben átemelték volna az összes hangeffektet a Ninja Gaiden Blackből. Ettől függetlenül szépen szól a program, és jól is néz ki, de valami mégis hiányzik.

Összegzésnek talán annyit lehetne mondani, hogy a Ninja Gaiden II egy olyan folytatás, mint mondjuk a Rainbow Six Vegas II volt. Szebb is, jobb is, de annyira kevés újdonság van a játékban, hogy kicsit keserű szájízt hagy az emberben. Ettől függetlenül csak ajánlani tudom mindenkinek, aki elég türelmes hozzá, mert valóban egyedi játékról van szó, és minden perce élvezetes. És ha kijátszod nehezebb fokozaton is, akkor már tényleg semmi nem állhat az utadba.

Ninja Gaiden II / Tesztplatform: XBOX360

a polcon a helye
  • Stílus: Hack and slash
  • Megjelenés: 2008. június 06.
  • Ár: 17.000 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Hozza az elvárt színvonalat
  • Annál többet nem vállal
  • Hang
    8
  • Grafika
    8
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    9
8.5
14 hozzászólás

Kekmedve

14 éve, 5 hónapja és 10 napja

Vendég írta:
nagyon jo az oldal de nem irja le hogy hogy kell megcsinálni a pályákat akkor sokan néznék ezt az oldalt és én iskacsintó smiley
Igen, akkor talán én is nézném meglepett smileymeglepett smiley áá nem, akkor sem!röhögő smiley

válasz erre

fabre

14 éve, 5 hónapja és 10 napja

Vendég írta:
nagyon jo az oldal de nem irja le hogy hogy kell megcsinálni a pályákat akkor sokan néznék ezt az oldalt és én iskacsintó smiley
:-)

válasz erre

marco

16 éve, 8 hónapja és 4 napja

hellokitti írta:
A marcon be lehet pisilniröhögő smiley
Háde ekkora hülyeséget írni érted...mosolygó smiley

válasz erre

hellokitti

16 éve, 8 hónapja és 4 napja

marco írta:
Így is nézik sokan, de köszi.röhögő smiley
A marcon be lehet pisilniröhögő smiley

válasz erre

marco

16 éve, 8 hónapja és 4 napja

Vendég írta:
nagyon jo az oldal de nem irja le hogy hogy kell megcsinálni a pályákat akkor sokan néznék ezt az oldalt és én iskacsintó smiley
Így is nézik sokan, de köszi.röhögő smiley

válasz erre

Vendég

16 éve, 8 hónapja és 4 napja

nagyon jo az oldal de nem irja le hogy hogy kell megcsinálni a pályákat akkor sokan néznék ezt az oldalt és én iskacsintó smiley

válasz erre

skyman

16 éve, 9 hónapja

Vendég írta:
jo ez az oldal
Jó ám, de még mennyirekacsintó smiley

válasz erre

Vendég

16 éve, 9 hónapja

jo ez az oldal

válasz erre

Vendég

18 éve, 9 napja

****

válasz erre

Vendég

18 éve, 20 napja

Miért baj, ha ezzel játszik valaki? Szerintem nagyon ott van a szeren, az utóbbi idők legjobb akciójátéka. Tényleg harcolni kell benne, és meg lehet halni, ha béna vagy.

válasz erre

Vendég

18 éve, 2 hónapja és 8 napja

na ha ijen ****játkal jácok az má bajmeglepett smileymeglepett smiley

válasz erre

boki99

18 éve, 3 hónapja és 12 napja

respekt lehetezen jácani??????
meglepődött smileymeglepődött smileymeglepődött smileymeglepődött smiley

válasz erre
12a(z) 2 -ből
Ninja Gaiden II
17.000 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
rDAVE profilja