NecroVisioN teszt

2009. március 26.
89.1941
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Maniac profilja, adatai
Maniac
Az I. Világháború, érthetetlen okokból valamiért nem a játékfejlesztők legkedveltebb korszaka, hiszen a második világégéssel sokkal több alkotás foglalkozott, sőt, még talán a vietnami háború is nagyobb számban került terítékre, ha játéktematikákat szemlélünk. Nagy sajnálatunkra a NecroVisioN sem elejétől a végéig az első világégés korát dolgozza fel, hiszen egy érdekes váltással kívánták feldobni a fejlesztők a produktumot, ami elég rosszul sült el, de ne menjünk ennyire előre...
 

/>
NecroVisioN  teszt - 2. kép

A sztori szerint 1916-ban járunk, mikor is az említett nagy háború már javában zajlik, a frontvonalakon repkednek az ellőtt töltények, vegyi gáz lepi el a sáros futóárkokat, az eget szinte nem is látni a gomolygó füsttől, a feszültség és a félelem idegtépő, ezt pedig már az első képsorokon nagyon szépen bemutatják nekünk a fejlesztők, kiváló képi ábrázolással és hangulattal. Itt még nagyon is jót sejtet a játék, szinte remegve kapkodjuk a tekintetünket, és elsőre nem is fog minket csalódás érni, de maradjunk még a sztorinál.


NecroVisioN  teszt - 3. kép

Az általunk irányított főhős a NecroVisioN esetében nem egy névtelen senki, hanem egy névvel ellátott senki. Ha valahogyan mégis szólítani szeretnénk, akkor ajánlatos a Simon Bukner nevet használni, aki az első napjain nem is sejti, hogy az ellenséges katonákon kívül a képzelet határait bőven túllépő lényekkel is harcba fog szállni. Az csatatérré varázsolódott Föld alatt ugyanis szintén ádáz harcok folynak. Két ősi ellenség, a vámpírok és a démonok folytatják végeláthatatlan harcaikat, amibe majd a későbbiekben akarva-akaratlan belefolyunk, hiszen az emberiség jövője a tét, a világ sorsa pedig a mi kezünkben van. Így leszünk névvel ellátott senkikből, az emberiség megmentői, de az út addig még hosszú...és nagyon unalmas.

A játék stílusát tekintve elég ha annyit mondok, FPS, sem sokkal több, sem sokkal kevesebb. Ehhez külön ki kell emelni még egy játékot a sok közül, ez pedig a kultusz kategóriában terpeszkedő Painkiller lenne, ugyanis nem csak a valamikori grafikus motor, vagy a készítő gárda hasonlatos a NecroVision-nel, hanem még maga a játékmenet is szinte ugyanolyan. Ez, hogy kinek mennyire pozitív, és kinek mennyire negatív, nézőpont kérdése.


NecroVisioN  teszt - 4. kép

Az alkotás kezdő pályáin még nem nagyon találkozunk (csak elvétve), túlvilági lényekkel. Itt csak az I. Világháború kegyetlen igazsága tárul elénk, amelyet a fejlesztőknek sikerült olyan képi világgal ábrázolni, ami kevés játéknak adatott meg eddig, bármilyen háborús témában. Igen, valahogy így kell elképzelni a világháborút! Mocskosan, vértől áztatva, sikolyokkal fűszerezve, sötéten, depresszíven, értelmetlenül. Ha ezt a vonulatot lehetne megfigyelni a játék első perceitől kezdve, egészen a befejezésig, akkor büszkén, már most kijelenthetném, hogy a hangulat egy nagyon-nagyon erős 10 pontos, de sajnos ez egyáltalán nincs így.


NecroVisioN  teszt - 5. kép

A játék előrehaladtával ugyanis egyre jobban előtérbe kerülnek a túlvilági dolgok, egyre több zombit, és mindenféle beazonosíthatatlan lényt kell eltennünk láb alól, majd szépen lassan azon kapjuk magunkat, hogy a korhű fegyverek helyett, valami iszonyatosan szánalmas démoni kezeink lesznek, és a fegyvereink is a démontechnológia alapján felépített prototípusok közül kerülnek ki, majd máris robotok belsejében ülünk, és egy sárkány hátán lovagolunk. Érdekes, hogy a játék a kezdeti fellángolás után, egyre jobban adja lejjebb a szintet, majd a végére olyannyira kiég az ötletekből, hogy kínunkban már csak nevetni tudunk a százával ránk zúduló csúnyaságokon. Persze töprengeni sincs időnk, hogy most éppen miért vagyunk a Pokol legmélyebb bugyraiban, és miért lett hirtelen ilyen egyszerűen ábrázolt, és csúnyácska minden, mi csak daráljuk az ellent, és ne törődjünk semmivel! (Ezt akár bátran fel is írhatták volna a doboz borítójára...)

NecroVisioN  teszt - 6. kép

Na, de lássuk, hogy a NecroVisioN mit tesz hozzá az átlagos FPS klisékhez! Tulajdonképpen olyat, amit még ne láttunk volna, egyáltalán nem vonultat fel a játék, és legyen bármilyen jó is ez a valóságot boncolgató koncepció, ha az egész kidolgozatlan, és belefullad a saját vérébe. Egy pályán általában annyi lesz a dolgunk, hogy megyünk előre, felszedjük a lehető legtöbb lőszert, leveleket, felfedezzük a szemünket kiszúró titkos helyeket, közben persze gyaluljuk a százával ránk támadó ellenfeleket, a végén pedig általában megküzdünk egy nagyobbacska szörnyeteggel, amit nevezzünk bátran boss-nak. Kihívás van, nagyon is, ugyanis az ellen nem éri be egy golyóval, rögtön 2-3 kell neki, hogy kiterüljön, hacsak nem sikerül elsőre fejlövést összehoznunk, amire elég kevés az esély. Persze az alap öldöklést többször megpróbálták apró időjátékokkal és gyűjtögetéssel feldobni a fejlesztők, de ezek olyannyira egyszerűek (na meg totálisan lineárisak a pályák is ráadásként), hogy fejtörést semmi sem fog okozni, maximum a többszörös túlerő. A produktum legalacsonyabb nehézségi fokozatán egyébiránt még ennyi kihívás sincsen, de érdemes rögtön egyel magasabb kategóriában kezdeni, hiszen a játék összes opciója csak így lesz elérhető. A színesítés végett egyébiránt az utolsó pályák felé lesz, ahol egy sárkányt irányítva osztjuk az áldást... Nos, ez annyira félresikeredett, és annyira irányíthatatlan, hogy nem is értem miért hagyták benn a végleges játékban. Hasonló a szitu a néhány pályával korábban irányítható robot esetében is, aki már azt teszi amit akarunk, de a végeredményhez nem tesz hozzá túl sokat, mert ha a sors úgy hozza, elég hamar alkatrészeire szedik a százával tóduló ellenfelek.

#tv#

A vér persze fröcsög mindenfelé, még a monitort is belepi olykor-olykor, de ez általában csak a hús-vér katonáknál fordul elő, vagy a vámpírok által zombivá tett embereknél. Vérontásra egyébként számos fegyver fog a rendelkezésünkre állni. Kezdetben a valóság hű, I. Világháborúból ismert csettegők lesznek a legjobb barátaink, megtámogatva gyalogsági ásóval, gránátokkal, olajlámpákkal, de a leghasznosabb fegyverünk mégis sokszor saját magunk leszünk, hiszen képesek vagyunk rúgni is a játékban, ami Chuck Norris-t megszégyenítő hatással bír, hiszen egy körbepörgőrúgás, és az ellenség holtan esik össze. Persze ez csak a NecroVisioN első néhány csataterén hasznos, a későbbiekben már a démonkarok és a démontechnológiával készült fegyverek bizonyulnak hatásosabbnak, hiszen sárkány ellen is sárkányfű kell, démon ellen akkor értelemszerűen démontechnológia. Az ilyen eljárással készült fegyverek egyébként szinte a valóságban is létezett csettegők átalakított változatai, túl nagy újdonságra tehát itt sem kell számítanunk, realizmusra meg pláne nem.

NecroVisioN  teszt - 7. kép

Érdekes változás megy végbe a főszereplőnkön is a játék előrehaladtával, erről mindent nem szeretnék leírni, címszavakban a cikkben elszórva találtok rá utalásokat, azt azonban ki kell emelni, hogy a kezdeti gyáva nyúlból, hogyan alakul át seggberúgós katonává, aki olyan idióta beszólásokat ereszt el egy-egy nagyobb darálás közben, mint "az én fegyverem sosem fárad el..."! Régen örültünk neki, ma már inkább megmosolyogjuk, valószínű ezért is került bele a játékba...

Ha az alkotás grafikai oldalát szemléljük, a kezdet kezdetén egy korrekt összképet látunk, hiszen tényleg minden szépen kidolgozott, és úgy egyben van az egész. Aztán ahogy haladunk előre, és egyre lejjebb jutunk a Föld mélyébe, úgy fog egyre csúnyábban festeni az összkép, a pályák már majdnem a vicces kategóriát súrolják (az ellenfelekről nem is beszélve), kidolgozatlanságuk pedig megmosolyogtató. A NecroVisioN azonban támogatja a DirectX 10-et, ami egyenlőre kevés ember kiváltsága lesz, de ha lehetőségünk van rá, mindenképpen éljünk a bekapcsolásával, hiszen az effektek hatásosabbak és szebbek lesznek, sok más aprósággal egyetemben. Pozitív, hogy erről is gondoskodtak a fejlesztők, de talán sokkal többen örültek volna az alkotás második felének alaposabb kidolgozásának.


NecroVisioN  teszt - 8. kép

Ha ebben a játékban keressük a kihívást, vagy a többszöri végigjátszást, akkor kicsit rossz helyen keresgélünk, hacsak nem éppen egy sorozatgyilkos lelkületű ember lövöldözi le az ellent. A hordákban ránk szabaduló seregek egy idő után bosszantóak és idegesítőek, annak ellenére is, hogy nagyjából 20-30 fajtájú vérontót különböztethetünk meg, szinte mind-mind más képességekkel ellátva. Multiplayer mód ugyan helyet kapott a NecroVision-ben is, ami újabb betöltésekre sarkalhatja a játékosokat, de más nagyon nem. A Challenge Room-ot még mindenképpen meg kell említeni ennél a témakörnél, itt ugyanis különböző, már feloldott arénákban kell bizonyítanunk gyilkolási képességeinket, többek között időre kell ölni, bizonyos számú ellenfelet.


NecroVisioN  teszt - 9. kép

Ha mind a 12 pályán végigverekedtük magunkat, akkor megnyílik még a Necromancer's Return nevű menüpont is, ami tulajdonképpen a játék újrakezdését jelenti, de már démonkezekkel felvértezve, jelentős könnyebbséget, és nagyobb pusztítást ígérve ezzel. A kihíváshoz még hozzátartozik az is, hogy meghalni szinte lehetetlen, ha életerőnk túlságosan lecsökken, az idő lelassul, mi pedig kényelmesen ledarálhatjuk az ellenfeleket, miközben életerőnk visszatöltődik. A játék egyébiránt minden cselekedetünket rögzíti, és a pályák végén kiértékeli azokat, de megtekinthetünk egy összesítőt is arról, hogy hány ellenfelet küldtünk nyugovóra, vagy, hogy mennyi adrenalin pontot szedtünk össze. Ez utóbbi egyébként arra jó a játékban, hogy gyorsabban mozgunk tőle, és erősebbeket sebzünk, feloldása pedig vagy nagy mészárlás, vagy fejlövések után lehetséges, nagyobb jelentősége még sincs neki.

NecroVisioN  teszt - 10. kép

Ha a fenti írás enyhén emlékeztetett a Painkiller nevű játékra, akkor nagyon is megértetted a lényeget, hiszen a NecroVisioN is ugyanazon a húron pendül, a különbség talán annyi, hogy ez egy kicsit összetettebb, na meg természetesen szebb is valamivel. Az említett játék nagyon jó volt a maga idejében, sokan nagyon szerették, a kérdés csak az, hogy kell-e nekünk egy kópia, ami szinte ugyanazt a szintet hozza, mint említett társa...


NecroVisioN  teszt - 11. kép

A fejlesztők helyében, én kihagytam volna az ördögi részt a játékból, és inkább a depresszív első pályákat vittem volna tovább, ami nagy valószínűséggel több örömteli pillanatot okozott volna, mint ez a formula. A kidolgozatlanság, és a vérbe fulladó játékmenet a mai világban már sajnos nem túl népszerű, ha te éppen erre hajtasz, akkor nincsenek kétségeim afelől, hogy ez a te játékod lesz, de aki nem szereti az ész nélküli öldöklést, inkább kerülje el, de nagyon messzire...

#tv2#

NecroVisioN / Tesztplatform: PC

jó lesz ez!
  • Stílus: FPS
  • Megjelenés: 2009. február 20.
  • Ár: Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • az első néhány pálya
  • I. Világháborús körítés
  • rengeteg fegyver
  • összecsapott
  • néhol idegesítő
  • túl sok darálás
  • csúnyácska
  • unalmas
  • Hang
    6
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    8
  • Hangulat
    7
7
NecroVisioN sem elejétől a végéig az első világégés korát dolgozza fel, hiszen egy érdekes váltással kívánták feldobni a fejlesztők a produktumot, ami elég rosszul sült el, de ne menjünk ennyire előre... '>
NecroVisioN sem elejétől a végéig az első világégés korát dolgozza fel, hiszen egy érdekes váltással kívánták feldobni a fejlesztők a produktumot, ami elég rosszul sült el, de ne menjünk ennyire előre... '>
9 hozzászólás

Vendég

15 éve, 4 hónapja és 7 napja

én at vitem es nekem nagyon bejon menő smileymenő smileymenő smileymenő smileymenő smileyröhögő smileyröhögő smileyröhögő smiley

válasz erre

Vendég

15 éve, 5 hónapja és 1 napja

szerintem annyira nem vészes nyelvnyújtó smiley

válasz erre

Vendég

15 éve, 5 hónapja és 1 napja

lolröhögő smiley

válasz erre

Vendég

17 éve, 2 hónapja és 19 napja

jo játék!!!és nekem bejönmenő smiley

válasz erre

Shade

17 éve, 3 hónapja és 9 napja

Ha megtanulsz oldasni, el is olvashatod mivan a videó fölé írva.

válasz erre

petykus

17 éve, 7 hónapja és 1 napja

hello meg mondanátok ene a játéknak a nevét:

válasz erre

ufo98

17 éve, 7 hónapja és 6 napja

Nagyon király.

válasz erre

mészike

17 éve, 7 hónapja és 24 napja

hello én itt uj vagyokröhögő smiley

válasz erre

Raiden

17 éve, 7 hónapja és 24 napja

Nekem bejön..röhögő smiley (néhanapján kiengedem a gőzt..) kacsintó smiley

válasz erre
NecroVisioN
nincs ár
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja